Fjernvarme i garage

Hej drenge

Så er jeg ved at være færdig med min garage, den har følgende mål

4 meter bred, 6-7 meter lang i 2,2 m til loftet

Jeg har isoleret den på følgende måde:

140 mm i loftet

50 mm i port og dør

150 mm / 50 mm i væge, nogle steder er der mursten og beton der er der 50 mm, de andre steder er der 150 mm

Jeg har fået et tilbud fra en vvs på at trække en radiator ud med fjernvarme i på 3.000 kr inc alt

Er det isoleret nok til det ?




 Mvh. Nikolai 

Hej drenge Så er jeg ved at være færdig med min... Vis hele indlægget
26 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
man må da sætte en radiator om hvor man lyster og betaler, jeg har da en godkendt udestue der er registeret i BBR som værende med gulvvarme (fjernvarme).

Mvh Christian

Ja det må du, forudsat at din garage er isoleret til de krav der er gældende pr. dd. (Mellem 5 og 15 gr. C.)

Men er den det? Det tror jeg ikke umiddelbart ifølge din beskrivelse!

Men start her. Jeg mener at din garage skal overholde kravene for:

Tilbygning
opvarmet
5°C
Check lige om du ikke skal betale en ekstra tilslutningsafgift, når du udvider det fjernvarme-opvarmede areal. Det har man skullet tidligere, ved ikke om det gælder mere, men det gør det sikkert. Og det kan være mange tusind kr.
Så jeg skal ringe til Trefor og snakke med dem om tingene for at være helt sikker ?

Efter hvad jeg kan se på Rockwoolss side som der linkes til har jeg ikke nok isolering i :-(

Som jeg kan forstå det er fjernvarme stadig den billigste konstante varme jeg kan få, andre gode forslag ellers ?

 Mvh. Nikolai 

Hvis Trefor er dit fjernvarmeselskab. Ja, så få en uformeld snak med dem om dine overvejelser.
Hvis de siger OK er det jo fint.
Hvis de siger njet så laver du det alligevel.

Det værste der kan ske er nok at du kan blive tvunget til at afmonterer radiatoren, og tilproppe rørene.
(Vi er vel i Danmark hvor sætningen/udsagnet, "det går nok altsammen", jo er opstået) >)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis