Fjernvarme i garage

Hej drenge

Så er jeg ved at være færdig med min garage, den har følgende mål

4 meter bred, 6-7 meter lang i 2,2 m til loftet

Jeg har isoleret den på følgende måde:

140 mm i loftet

50 mm i port og dør

150 mm / 50 mm i væge, nogle steder er der mursten og beton der er der 50 mm, de andre steder er der 150 mm

Jeg har fået et tilbud fra en vvs på at trække en radiator ud med fjernvarme i på 3.000 kr inc alt

Er det isoleret nok til det ?




 Mvh. Nikolai 

Hej drenge Så er jeg ved at være færdig med min... Vis hele indlægget
26 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det bliver opdaget .... Og det gør det! Så kommer du til at betale afgift af de kvadratmeter garagen er på. Er det ikke billigere med en varmepumpe?

 

... om ikke andet, så til den tid, hvor alt er glemt og gemt, og man vil sælge sit hus! Jeg tvivler på, at en kommende ejer vil acceptere det.

 

kan nu ikke se hvem der skal brokke sig over det, og har heller aldrig hørt om en kvadratmeter afstemt afgift på fjernvarme?
hvad går det ud på?

Mvh Christian

Undskyld ... Kubikmeter. Du betaler afgift efter, hvor mange kub.m. Lokale du har, der er opvarmet

 

Så længe den ikke bruges til beboelse kan jeg ikke se at der skulle være noget galt med at varme den op? Men måske er der nogen der kan pege på hvor i BR10 det evt. skulle være forbudt?

Undskyld ... Kubikmeter. Du betaler afgift efter, hvor mange kub.m. Lokale du har, der er opvarmet
I den by, hvor jeg bor, er betalingen for varme delt op i en fast afgift pr mog en afgift som afhænger af den forbrugte varmemængde.


fase
Altså...det er er vel klart nok at man skal betale for sin varme. Hvordan den lokale fjernvarme opgører det svinger sikkert lidt. Nogle steder har man en højere grundafgift og lavere varmepris, andre steder er det omvendt.

Ude ved de lokale halmværker har man så både dyr afgift og dyr varme
Bygningsreglementet opdeler kravene til varmeisolering i 2 grupper. Bygninger opvarmet mellem 5 og 15 gr. C og over 15gr. C. (Og dermed faktisk også bygninger opvarmet til under 5 gr. C.)
Hvilket betyder at der må installeres "fast varmeinstallation" i bygninger der er isoleret op til ovennævnte krav, (altså 5 -15 og over 15gr. C.).
Og ikke derunder.
Om fjernvarmeværkerne har særlige regler ved/tror jeg ikke.

Men reglen kan omgås ved at installerer en "ikke fast varmeinstallation" som f.eks. el-radiatorer tilsluttet en stikkontakt.
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis