Træbeskyttelse - kolonihavehus

Hej alle...

Ja jeg er godt igang med forberedelserne til alle mine projekter vedr. mit nye kolonihavehus. Det er den 3. tråd jeg nu har gang i. Ukrudt, fliser og træbeskyttelse.

Kolonihavehuset trænger til en ny omgang træbeskyttelse.
Fandt en bøtte i redskabsskuret, som den tidligere ejer har brugt som træbeskyttelse.
Skagensgult oliebaseret træbeskyttelse. 

Nu vil jeg gerne ha´ det malet svenskrødt. Tænker jeg vil bruge enten Træfix fra jem & fix eller dette fra Harald Nyborg http://www.harald-nyborg.dk/merinfo...=8346&n=10.

Ved ikke hvilken der er bedst.

Men hvad så med forabejdet!? Se billede:



Som i kan se trænger det til en ny omgang. Sådan ser det ud de værste steder.
Skal jeg igang med rystepudser eller noget? Grunder? Eller er lidt sandpapir og derefter træbeskyttelse godt nok?

Mange tak på forhånd


 

Hej alle... Ja jeg er godt igang med... Vis hele indlægget
26 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Tak tak

Jeg er også selv rigtig godt tilfreds med resultatet. Men vidste nu godt, at "lidt" knofedt ville kunne få dette lille kolonihavehus til at se nydeligt ud igen.

Bl.a. at nemlig at få afgrænset huset med sten.
Rensning af taget er også på dagsordenen

Da jeg malede vinduerne hvide, valgte jeg, at male den ydre rammekant med også. Det er nok ikke så tydeligt at se på billedet. Men de hvide vinduer træder mere frem nu. Det er mest tydeligt på de små kvadratiske vinduer. En lille detajle, som gør en stor forskel.

Det skal siges, at jeg overtog huset i november sidste år. De tidligere ejere, havde ikke passet haven hele den sidste sommer. Derfor haven er tilgroet selvsagt. Så der var/er en del at gå igang med. Men synes det er skønt at gå og hygge sig med de små projekter og så nyde resultatet bagefter, når man sidder og griller.

Har også renset drivhuset, lagt en gangsti på den anden side af huset. Fjernet buske, flyttet planter osv.
Ja selv havelågen er malet svenskrødt med hvide stolper! Den var før grøn...algegrøn.

Næste projekt er at få lagt en terrasse med læhegn, der hvor havemøblerne står.
Er sådan set allererede igang, da jeg er i fuld gang med at grave ud til stabilgruset.
Fliserne lægger jeg så til foråret.
Og så skal der hvide tagrender op. Det fik jeg sat op den anden side, da jeg fik lagt gangstien. Ser rigtig godt ud. Kan man ikke se på billedet.

Men når jeg engang er færdig med alle projekterne, skal jeg nok poste billeder af det hele. Før og efter billeder





 

Nu ved jeg selvfølgelig ikke om du har planer om at beholde den resten af livet. Men rent økonomisk kan det også godt betale sig. En ordentlig kolonihave bliver mere attraktiv af at den ser godt ud.
En mdr efter du startede tråden her, solgte vi vores i Lilletoften (grundet vi købte hus). Havde haft den i 2 sæsoner og havde lavet terrasse/bålsted, køkkenhave, bede, malet huste (godt nok kun indvendigt) osv osv. Vi solgte den for langt over det dobbelt af hvad vi havde givet, ved blot at lægge noget knofedt

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Ja det er rigtigt.
Har dog ikke lige planer om at sælge endnu. Men hver gang jeg bruger penge på at sætte huset og haven i stand, tænker jeg det som en investering.
Jeg købte huset for billige penge. Så det burde ikke være så svært at tjene knofedtet hjem igen. Men først skal jeg selv lige nyde frugterne af det

 

Hej Hedegaard74.

Din tråd er ret interessant for mig, idet jeg skal til at igennem samme proces som dig. Egentligt havde jeg tænkt at købe Gori træbeskyttelse, men måske er det lige så fint med det billige maling. Hvordan ser huset ud nu, flere år efter dit malearbejde?

DBH kls
Hej DBH

Undskyld jeg først svarer nu.

Jeg har faktisk solgt kolonihavehuset - iøvrigt for det dobbelt end købsprisen
Så jeg fik da lidt ud af strabadserne.

De 2-3 sæsoner jeg havde det efter jeg havde malet, var der ikke problemer.
Dog var der et enkelt udsat sted på et par m2, der var problemer med allerede året efter. Hviket gjorde jeg måtte male det igen.
Men det var træet der var så udpint, at malingen skallede af - måske var jeg ikke grundig nok med trægrunderen.
Men på resten af huset var der ikke problemer.

VH Lars


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også