Træbeskyttelse - kolonihavehus

Hej alle...

Ja jeg er godt igang med forberedelserne til alle mine projekter vedr. mit nye kolonihavehus. Det er den 3. tråd jeg nu har gang i. Ukrudt, fliser og træbeskyttelse.

Kolonihavehuset trænger til en ny omgang træbeskyttelse.
Fandt en bøtte i redskabsskuret, som den tidligere ejer har brugt som træbeskyttelse.
Skagensgult oliebaseret træbeskyttelse. 

Nu vil jeg gerne ha´ det malet svenskrødt. Tænker jeg vil bruge enten Træfix fra jem & fix eller dette fra Harald Nyborg http://www.harald-nyborg.dk/merinfo...=8346&n=10.

Ved ikke hvilken der er bedst.

Men hvad så med forabejdet!? Se billede:



Som i kan se trænger det til en ny omgang. Sådan ser det ud de værste steder.
Skal jeg igang med rystepudser eller noget? Grunder? Eller er lidt sandpapir og derefter træbeskyttelse godt nok?

Mange tak på forhånd


 

Hej alle... Ja jeg er godt igang med... Vis hele indlægget
26 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Tak for svarene...

Jeg vil kigge på træet når jeg når hen til sommeren. Rense det og slibe det og se hvordan beskaffenheden er. Tage mine beslutninger derfra.

Ja det trænger til en kærlig hånd og noget knofedt. Men jeg frisk på opgaven

 

Det træværk ser ud som det ofte gør når det trænger til maling Man bør male inden det kommer til at se sådan ud, men det er nu ikke umiddelbart noget problem at lave.

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Ja, jeg er enig. Jeg overtog det for et par måneder siden. Så jeg går og venter til det bli´r sommer. Det kan helt sikkert udbedres. Ellers havde jeg ikke købt det.
Det billede jeg har postet, er det værste område. Sådan ser det dog langt fra ud resten af områderne. Men en kærlig hånd trænger det stadig til.

Jeg tror det bliver til at rigtigt lille flot kolonihavehus, når jeg får ordnet haven for ukrudt, lagt gangsti og en terrasse med læhegn, rengjort drivhuset, renset taget, fjernet den alt for store kompostbunke, påsat tagrender og ikke mindst får givet det en ny omgang
træbeskyttelse med svenskrødt og hvidt...


 

Kan se du er fra odense. Hvor har du have henne i Odense? Har selv en i Lilletoften nemlig.

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Annonce
Jeg har have i Rosenbækken. Jeg kører vist forbi Lilletoften på vej til Rosenbækken...

 

Det skal nok blive pænt når du bliver færdig med det ;-)
Hej igen

Jeg tænkte at jeg lige ville følge op på tråden, nu da jeg er færdig med projektet. Det blev jeg i september.
Det tog faktisk hele sommeren! Med det sølle maler/sommervejr vi har haft i igen i år...
Samt at jeg  har en masse andet andet jeg skulle nå, plus mit faste arbejde osv.

Jeg startede med at vaske facaden med husrens.
Så skrabede jeg alt løst maling af.
Derefter fik det en en omgang med sandpapir hele vejen rundt. 
Gav det noget træolie de steder det trængte. 
Og til sidst 2 lag oliebaseret træbeskyttelse.

Det ser ud til at holde og dække fint. Købte det billigste fra Harald.

Her er før og efter billeder af huset.



 

Sådan! Endelig en der følger op på sin tråd og melder tilbage om resultatet.

I øvrigt et rigtig fornemt resultat, hvor de mange timer du har brugt på det også klart fremgår af resultatet. Ud over det helt åbenbare med malingen, så er den lille detalje, at du har fået blotlagt grunden/lagt sten også med til at løfte huset fra kategorien "usælgeligt" til "attraktivt".

Mht den valgte maling (jeg går ud fra det er Droppens svenskrøde træbeskyttelse) så har selv anvendt den for år tilbage på et udhus, hvilket ikke har givet anledning til problemer. Heller ikke med begroning på skyggesiden. At det så måske skal genbehandlet et et par år tidligere end hvis man havde valgt det dyreste produkt er vel til at leve med til den pris.


Ser rigtigt godt ud, så skulle taget bare sprøjtes over med algerens her til inden vinter, og en tur mere til foråret, så ser taget også flot ud til sommer...
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også