7 mm

Hej
Nogle der ved om man kan / Hvor man kan købe 7 mm gevindstænger eller
7 mm bolte (200 mm lange)?

Hilsen
Razols

Hej Nogle der ved om man kan / Hvor man kan købe 7... Vis hele indlægget
32 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ja M8 møtringe med 11 mm sekskant, er da ikke umuligt.

Mener forøvrigt, jeg har noget 11mm sekskantet rustfast stangstål, så hvis det kun er nogle få møtringe, kan jeg godt dreje dem til dig, hvis du ikke hitter på en anden løsning. (der kunne jo også laves M6 med 11mm sekskant)

Men møtringe/skruer med 11 mm sekskant hoved, findes jo også i tomme gevind, men det er nok ikke nemmere at finde.

mvh jens
Skrevet af grandoldman på 07 feb 2012 16:49

Rustfri på en båd skal være poleret for ikke at ruste..
men nu arbejder vi os ret langt væk fra hvad spørgerne vil have hjælp til...

Hej GOM.

Rustfast stål er rigtig mange forskellige kvaliteter. Og til en båd vil man normalt anvende en Aisi 316 eller 316L (A4 for skruer og bolte). Den er syrefast og holder til meget søvand! Men der ses også Aisi 304 /A2 for skruer og bolte) der anvendes til bådudstyr og det vil lettere ruste, og kan ikke rigtig anbefales.

Når det er sagt så kan en 304 med en godt poleret overflade være mere bestandig overfor rust end en dårlig poleret 316 overflade. Den rust vi her snakker om er mest af kosmetisk slags. Alså den anløbne overflade.

NVH Njord

MVH Njord
Nemlig.. Men sådan en gul7brun rust på rustfri ser ikke godt ud.. Og det er originalbeslag og vantskruer på vores Maxi 77 og det er ikke A2..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Tak for de gode svar.
Løsningen blev at bruge en 8 mm gevindstang og så 7 mm møtrikker som jeg så skar et 8 mm geving i.

Det virker fint.

Razols

Hej Gom

Du har vel forhåbentlig ikke været over div. rustfrie ting på din båd med en stålbørste ,som ikke er rustfri ???? eller ståluld ????

Du skal bruge en i rustfri eller messing hvis det er

Ellers prøv se om du kan få fat i en lille sjat "Pelox" passifiserings væske hos en rustfri smed

og efter rens tør det over med væsken og skyl med vand

Tim  

Annonce
Endnu en nassereklame.

@ChOko:
Siden her drives af frivillige kræfter, som laver et godt stykke ugennyttigt arbejde uden vederlag for at vi kan have et godt sted at udveksle erfaringer.

Denne frivillige og ulønnede indsats mener du dig berettiget til at bruge til, at reklamere for din kommercielle hjemmeside og forretning. Det kalder jeg og andre herinde "at nasse". Der bryder vi os ikke så meget om.
Jeg har derfor sat dit site på listen over steder, hvor jeg ikke vil handle.

Med uvenlig hilsen

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Udover nasseriet, så bliver vi ikke meget klogere med dit indlæg. Du skriver bare at i har meget i 7mm, men har du en løsning på spørgerens problem ? Kan i levere 7mm rustfri gevindstænger ? Ja eller nej ? For de er ikke at se på den hjemmeside du så flot reklamere for...

Og hvis du gad læse tråden igennem, vil du finde ud af at han har løst sit problem, og dermed er sagen klaret 

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Jeg har, samtidig med min kommentar til chOko, sendt en note til AdminE.
Han er sat på obserbationslisten!

Chr.

Slettet af Chr.

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis