Nyt hus - kvadratmeterpris?

Hej alle

Jeg har søgt lidt rundt, men har ikke kunne finde noget der besvarer mit spørgsmål nedenfor:

Hvad skal man regne med,at kvadratmeterprisen for nybyggeri lægger på i dag?

Følgende forudsætninger:

Hus ca. 160 kvadratmeter

Rimelig standard byggeri, uden ret mange skæve vinkler og store vinduspartier

Jordvarme anlæg - alternativt forsynet med el fra sol-energi

Gulvvarme

Klinker og trægulv i hele huset

Standard mursten

Standard tagsten

Muligvis træ-alu vinduer - afhænger af prisen

Der vil blive entreret med lokale håndværkere og altså ikke en totalentreprenør som dem der findes på nettet. Det har en række fordele ja, men jeg ser nok lige så mange ulemper. det er en anden diskusion

Jeg kunne så godt tænke mig at høre om hvilke prisleje vi lægger i pr. kvadratmeter for følgende 3 senarier.  Mit skøn er sat i parentes på hvad jeg regner med (håber på) det koster. Alle priser ekskl. grund og tilslutningsafgift,

Pris pr. kvadratmeter?

(14.000 kr/m2)

Pris pr. kvadratmeter for alt udvendig arbejde + diverse lovpligtigt  - herunder nævnes murerarbejde, taglægning, vinduer + døre, klinker indvendig, elarbejde, vvs arbejde.

Vi udfører selv alle indvendige vægge, malerarbejde, trægulv, lister, køkken osv.

(12.000 kr/m2)

Pris pr. kvadratmeter for alt udvendig arbejde + diverse lovpligtigt  - herunder nævnes murerarbejde, elarbejde, vvs arbejde.

Vi udfører selv alle indvendige vægge, malerarbejde, trægulv, lister, køkken, taglægning, vinduer + døre, klinker indvendig osv.

(10.000 kr/m2)

Er det helt galt eller kan det gøres endnu billigere?


Dan the man - Hellere en skrue for meget end en for lidt.


Hej alle Jeg har søgt... Vis hele indlægget
39 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Priser - på byggeopgaver, byggematerialer, fagentrepriser osv. kan hentes mange steder fra.

Priser er en vare - man kan købe.
Tidligere fandtes et firma som vist hed VD priser og som udgav omfattende priskataloger på alle mulige vare og ydelser der relaterede sig til byggebranchen. I dag er det sikkert on-line og hedder måske noget andet.

Der findes andre færdigstrikkede computerprogrammer hvormed man kan lave temmeligt præcise priskalkulationer udeukkende på grundlag af mængdebeskrivelser og/eller kvadratmeter.

Men den slags er ikke sådan lige at gå til og henvender sig til fagfolk.

Men de fagfolk sidder der mange af omkring i landet. Tilbudsberegnere kaldes de ofte, enten ansatte i firmaer, håndværks- entreprenør- rådgiver/arkitekt-firmaer osv. eller som uafhængige der leverer priser og tilbud til en given kundegruppe.

Det undre mig lidt at du linker til Erfaland - og derved nærmest ikke kan se skoven for bare træer. >) Landboforeninger har bygningskonsulenter, bygningskonsulenter ved hvordan man regner priser på landbrugsbyggeri eller ved hvor man finder priserne.

Der skal nok være uafhænige firmaer i Ålestrup eller omegn der kan hjælpe dig med priser - relativt billigt endda. Fordi de er helt opdaterede - nærmest har priserne i blyanten. (Som man sagde tidligere. I dag er det nok et regneark. >))

Gratis priser giver jo nærmest sig selv. Dem får man ved at indhendte tilbud på opgaven.

Nu er jeg ikke nået så langt at jeg har materiale til at indhente tilbud. Og hvis du spørger en lokal håndværker om en kradratmeterpris, så vil han nok sige at der intet økionomisk er sparet ved at lave det selv- han skal jo sælge sin egen vare//ydelse.

Programmet hedder V&S priser men det har jeg udelukkende selv brugt til detaljerede beregninger - jeg var ikke klar over det kunne regne overslagsberegning, men hvis det kan det, så vil jeg da afprøve dette.

Jeg forstår ikke hvad mit link har med det andet at gøre. Jeg kan nok ikke kontakte den lokale landboforening og få at vide hvad mit hus skal koste - tror du? Derforuden er erfaland jo videndeling for landmænd og lidt i en boldgade, mener du ikke det?

Dan the man - Hellere en skrue for meget end en for lidt.


Nu er jeg ikke nået så langt at jeg har materiale til at indhente tilbud. Og hvis du spørger en lokal håndværker om en kradratmeterpris, så vil han nok sige at der intet økionomisk er sparet ved at lave det selv- han skal jo sælge sin egen vare//ydelse.

Programmet hedder V&S priser men det har jeg udelukkende selv brugt til detaljerede beregninger - jeg var ikke klar over det kunne regne overslagsberegning, men hvis det kan det, så vil jeg da afprøve dette.

Jeg forstår ikke hvad mit link har med det andet at gøre. Jeg kan nok ikke kontakte den lokale landboforening og få at vide hvad mit hus skal koste - tror du? Derforuden er erfaland jo videndeling for landmænd og lidt i en boldgade, mener du ikke det?

Dan the man - Hellere en skrue for meget end en for lidt.


Hej Dan.

Faktisk rådgiver mange landboforeninger også omkring byggeri af stuehuse på landet..
Jeg har da læst nogle artikler om det for nogle år tilbage, jeg tror jeg læste om det i "Landsbladet"
Så måske kan du få nogle realistiske overslag den vej :-)

Jeg husker dog nogle af deres projekter som værende ret lækre og store byggerier med stor vægt på arkitekturen og bestemt ikke billige løsninger der var valg.. Så svineprisen var nok anderledes dengang... Sikkert samtidig med at svineproducventernes største problem var leveringstiden på en ny Mercedes :-( Det ser vist anderledes ud idag :-)

MVH Njord

MVH Njord
Hej Dan.

Jeg har et lille firma der hjælper folk med at spare penge på materialer lige fra gulv til tag, jeg samarbejder med Stark i hele landet, jeg arbejder også med et Tysk køkkenfirma i flensborg som jeg kan anbefalet, du er velkomme til at ringe til mig så kan vi få en lille snak, det kan være at jeg kan hjælpe dig med at spare penge.

Hilsen Per D
Annonce
Det gælder altid at man skal udnytte sit kontaktnet og sine kontaktmuligheder.
Med Erfaland gik jeg ud fra at du havde relation eller kontakter til landbruget.
Jeg tror bestemt ikke den lokale landboforening ved hvad dit hus koster.
Men har du spurgt?

Det gælder ALTID når man vil skaffe sig viden om et emne, det være sig tandpasta, kighoste eller priser på byggeri. Man spørger nogen der måske kender nogen der ved noget om emnet. Og det er så blot at blive ved til man har skaffet sig den fornødne viden.


Egentlig er du jo godt igang her på LDS hvor du allerede har fået en masse in-put/svar som du kan gå videre med.

Men det kræver et opladt jeg dan yh. >)
Det var derfor jeg spurgte herinde - for at supplere den info jeg har fra venner og bekendte, som har gennemført lignende projekt og der snakker vi kvadratmeterpriser på alt fra 6000 - 13000 kr (afhængig af materialer), og dem ønskede jeg at få suppleret med herinde blandt alle herinde der kunne bidrage med viden.

Hvordan skal "Men det kræver et opladt jeg dan yh. >) " tolkes - kender ikke den vending?

Dan the man - Hellere en skrue for meget end en for lidt.


Halmhuse komplet koster ca. 3.000 kr. pr. m2

Med venlig hilsen

Gert Lund Christensen

www.abr.dk

 

Halmhuse komplet....

Betyder det INCL mus????


Sorry, men jeg kunne ikke lade være.. tror ikke på halmhuse som noget reelt alternativ for alm folk.. Det er vist kun for entusiaster....

MVH Njord :-)

MVH Njord
Jeg har selv bygget tilbygning på 83 m2 med tre store værelse, Walk in, badeværelse og gang, til på vores træhus.

Vi har ikke sparet på nogle materialer, vi har masser af isolering i gulve, vægge og lofter. Alle vinduer er lavenergi. Gulvvarmen er tilsluttet vores eksisterende varmepumpe. Vi endte med at bygge selv for ca. Kr. 4500,- pr m2.

Skal du bygge et helt komplet hus, med udgifter til tilslutninger, køkken og varmeanlæg er 6000 - 7000 kr. Nok ikke skud ved siden af.

Vi fik hjælp til at grave ud og lave fundament og rejse konstruktionerne. kunne jeg lave det selv havde det været endnu billigere, selvom jeg hjalp en hel del til. Du ved, arme og ben!

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også