Håndværksmæssig arnod v. 2.0

Her er så et par billeder af Østjyllands formodentlig mindste køkken.
Og nej - det er IKKE færdigt - egetræsbordpladen og induktionskomfuret er skridt 2 plus et par andre detalier, som paneler langs væggene og en lille stuk snoet langs væggene mm. 
Men det er brugbart!

Nu skal gulve og lofter varme- og lydisoleres i den 106-årige gamle lejlighed

"Lad falde hvad ikke kan stå"

41 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvorledes det så ud inden jeg startede:

Uanset fliserne eller ej, så vil jeg mene, at du er kommet et stykke frem til det bedre!
Men ellers en sjælden farve efterhånden, den køkkenblå der var før!
Til lykke med det!

Med venlig hilsen
ktm

Skiftede du fliserne?

Hvis ikke så hjalp det lidt at stille elkedlen op, så den dækker den hele flise
@KTM
Køkkenblå - bliver sku helt henført over ordet.
Ja - det er virkeligt antikvarisk. Sjældent at finde noget, som har fået lov at stå stort set urørt i mere en 100 år, så der er rigeligt at gå i krig med - 4 generationers lappeløsninger, klaringer og klamphuggeri.
Den største udfordring er dog at bo i det, samtidig med at man går så dybtgående til værks.

@pilehave
Gassen er sku gået lidt af ballonen og de er ikke skiftet - endnu. Forsøger at tænke på noget andet og mere konstruktiv,t selvom jeg engang imellem stadigvæk kan se rødt af arrigskab over murerens manglende fagkundskab.

Nu er det da forsent at skifte fliserne nu.

Hvad med aftræksslangen under loftet, kommer der en afdækning af en slags

mvh jens
Annonce
@je-ns
Jernhård og vedholdende inkompetence præger dine indlæg!

Troede at "sno en lille stuk" langs loftet ville være åbenbar for de fleste.

Det kan vel næppe benævnes som inkompetence, at nævne det er lidt sent, at skifte fliserne nu, hvor borplade mv. er monteret ? (ganske vist ikke umuligt, men besværligt)

Om så aftræksslangen pynter eller ej, det er jo op til dig, du har nok gættet hvad jeg mener

mvh jens
hmmm nu har jeg fulgt dine tråde lidt på sidelinien omkring hvor ringe håndværkere der findes i danmark. Og gud fader hvor er du dog en tåbe at høre på.

jeg kører til daglig som spjæld tømrer. og lad mig med det samme fastslå at det ikke gør mig til verdens absolut bedste tømrer og altvidende orakel. Den stillingsbetegnelse er vist forbeholdt dig.

I løbet af de senere år er presset på at få løst opgaver steget markant. Vi får ingen tid til at løse opgaver fordi folk ikke vil betale og mester er presset på prisen. Vi kan hurtigt blive enige om at dine murer kunne have løst opgaven på anden vis. Men det vil jeg nu også mene at din egen fliseopsætning kunne have været. din løsning omkring hulkehl og fliser ville jeg f.eks. ikke acceptere i mit køkken. Men det er jo også fløjtende ligegyldigt hvad jeg synes er rigtigt/forkert, da det jo handler om hvad du er tilfreds med.

Min anke går imod din iver for at udstille andres løsninger - i dine øjne fejl? Der er en stigende tendens til at gør-det-selv'er mener at de kan gøre alt selv. Og det kan man da også sagtens. Du kan sætte en abe til at montere gips og forskalle. Det kræver et absolut minimum. Men i mit arbejde er jeg ikke sjældent udsat for at skulle løse dissideret bygningsfejl såsom MEGET forkert anvendelse, placering og tætning af dampspærre (igen, ikke svært hvis man ved hvordan - og man skal efterhånden vide en del for at lave det rigtigt), retning af døre som folk selv har forsøgt at montere men som ikke helt lukker ordentligt....osv listen er lang. ...og få mig ikke startet på folk der selv vil lave tag....

Men jeg er også tit forbi folk der ikke er faglærte men alligevel ved en helvedes masse omkring nogle områder. De har bare ikke samme behov som du har for at udstille andre med henblik på at stille dig selv i et bedre lys. Husk på at når du peger fingre af andre peger 3 af dem på dig selv!!!! Du har også et ansvar

Nu kender jeg naturligvis ikke din baggrund eller hvorledes du ernærer dig - men vær forvisset om at klamphuggere findes i ALLE fag. Der er gode og dårlige speditører, ekspedienter, direktører, tømrer, rengøringsfolk og bla bla bla. Men jeg ved godt at du laver alt perfekt og derfor aldrig bliver udsat for kritik af dine kollegaer, kunder eller omgangskreds.

@boso
Wauv - vi er ude i noget emotionelt og ikke faktuelt her.
Har gennemlæst dit indlæg 2 gange og min konklusion er, sagt på godt tømrersprog: Du har ondt i røven over at jeg er både hårdere og bedre skolet end dig!

Jeg er også forvirret.

Udstiller du håndværkernes klamp, eller fremviser du stolt resultatet af dit eget arbejde??
Der er yderligere 31 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også