oprettelse af strøm på matrikel nr 2.

hej jeg søger lidt vejledning. vores ¨grund¨ består af to matrikeler, den ene er den største hvor huset ligger på, ingen problemer der. de to matrikler er delt af en vej som vejens yderliger beboere benytter, på modsatte side ligger matrikel nr 2 ca 145kvm en grus plads til p plads, der er ingen støm til matriklen og det kunne jeg godt tænke mig, hvad skal der gøres for at jeg kan få strøm på matriklen? skal strømmen føres fra huset el seperat fra forsynings skabet længere oppe af vejen? og der med have sin egen el måler?, og hvem tager man kontakt til i sådanne situationer?? håber det er nogenlunde forståligt...

 

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nej du får bare et kabel gravet ned, fra din eksisterende instalation, så må din elektrikker kunne fortælle dig. hvordan og hvorledes.(den skal nok have sin egen gruppe, og hpfi relæ)
mvh jens
Håber det er en grusvej :-) men ellers som je_ns siger træk kabel fra huset, du kan vælge at kører den over husets hpfi og gruppe i husets tavle og så sætte et f.eks cee stik op på grunden ( husk spændingsfald, ikke sikkert 5x2.5 er nok ) eller kører den uden om hpfi gennem en f.eks 32 A sikring trække en 4x4 over og lave en tavle med HPFI og sikringer på grunden ( husk jordspyd ) når du graver så læg 2 110 mm rør ned under vejen, et til at trække el og et vis du senere ville ha' vand eller andet over.
desværre er det en asfalt vej ca 4 m bred, skal man søge om at skyde en gennemføring under en (offentlig vej) som ligger i land zone?? den er ikke så traffikeret
Du skal du søge en gravetilladelse, det er for at undgå, at ramme el, telefon,vand,kloak eller gasledninger.
Aner ikke hvordan, men det er noget entrepanøren sørger for (hvis du skal have sådan en til at grave)
mvh jens
ville prøve at skyde det under vejen, har set nogle firmaer der gør i styrende underboring, de har vist noget udstyr der kan skyde forskellige størrelser førringsrør under vejen, op til 6 m og det kan måske lade sig gøre, men de må vide det med tilladelser osv. takker og svarene.
Annonce
Rigtigt, spørg kommunen inden du gør noget , det billigste er at lave en raket underskydning med et tomrør, det koster en halv kostald at grave i og retablere en asfalt vej

En styret underboring, kan nu være betydelig længere end 6 meter.
Men det er nu nok voldsomt dyrt.

En såkaldt jordraket burde kunne gøre tricket.
Jeg har også set praktiseret, at der simpelhen presses et 6 meter langt afproppet rør, ind under vejen. (med en rendegraver)

mvh jens

 

jeg tror nu jeg vil undersøge det med raket underskydning. utroligt hvad der kan laves nu om dage.

 

Kan det komme på tale, at den ubebyggede matrikel på et tidspunkt i fremtiden skal sælges, så vil det være en gene, at el går via din installation.
Har du overvejet at få en helt normal el-tilslutning fra hovedkablet til denne matrikel og hvad det koster i ekstra målerleje o.s.v.
Du ville så lettere kunne sælge den anden grund og få penge for den del af 'byggemodningen'.
efry, det kunne måske være en ide at få styr på den del, er det ikke forsyningsselskabet man skal snakke med??
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis