"støvsuger stof"

Følg tråden
Elbak
Elbak
Postnr: 9800
Elbak Elbak
Hej.

Er der nogen der ved, hvor man kan købe "støvsuger stof"?. Altså det stofmateriale som filteret i feks. de gamle nilfisk støvsugere er lavet af...

Mvh. Kasper.
Elbak
Elbak
Elbak Elbak Trådstarter
Hej Jens.

Det var ikke helt det, jeg havde tænkt mig. Men det er da en mulighed, hvis jeg ikke kan opdrive noget i "løs drift". Jeg vil også tro, at det er billigere, hvis man bare køber et stykke...

Måske, der er en anden, der kender et sted.

Mvh. Kasper.
Elbak
Elbak
Elbak Elbak Trådstarter
Hov. fik ikke svaret på dit spørgsmål.

Det er som sådan ikke til en støvsuger. Jeg har en plan om at ombygge 2 nilfisk til en form for industri støvsuger/spånsuger. Jeg havde forestillet mig noget med at bygge en firkantet kasse, hvor suge motorerne skal monteres i. Og deromkring et fælles filter, i stedet for de 2, som ville være tilfældet, hvis jeg bare beholdt dem fra nilfiskerne.

Det skal lige siges, at det kun er løse planer endnu, så der er mulighed for, at konstruktionen bliver ændret hen af vejen.

Mvh. Kasper.
Chr.
Chr.
Postnr: 5881
Chr. Chr.
Hvorfor ikke genbruge dem du har fra de egyptiske floddyr (Niel-Fisk).

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

je__ns
je__ns
je__ns je__ns
Ellers prøv at Google på filterstof, så kommer der da lidt frem.
http://www.google.dk/search?q=filterstof+&sourceid=navclient&hl=da&rlz=1T4GGHP_daDK465DK466&gs_upl=0l0l0l6808lllllllllll0&oq=filterstof+&aq=f&aqi=&aql=&gs_sm=s

mvh jens
Lars ON
Lars ON
Postnr: 2770
Lars ON Lars ON
Skrevet af je__ns på 14 jan 2012 10:56
Ellers prøv at Google på filterstof, så kommer der da lidt frem.
http://www.google.dk/search?q=filterstof+&sourceid=navclient&hl=da&rlz=1T4GGHP_daDK465DK466&gs_upl=0l0l0l6808lllllllllll0&oq=filterstof+&aq=f&aqi=&aql=&gs_sm=s

mvh jens

Jeg synes især første hit lyder spændende, om ikke andet de øvrige forhold siden behandler
je__ns
je__ns
je__ns je__ns
Ja der kommer ofte spændende, sidegevinster når man Googler

mvh jens
Steensen
Steensen
Postnr: 8700
Steensen Steensen
Du skulle over veje at smide en cyklon på i stedet for filte, og så bruge dine gamle filter-poser til at være afgangs-filter fra cyklonen.
Så skal der bare en alm. affaldspose ind under cyklonen til at opsamle spånerne med, og så er det kun en sjælden gang imellem du skal rense filter-poserne.

Hvilke/hvor store spåner snakker vi om? (Metal/træ, stik-sav vs. drejebænk/fræser)

Elbak
Elbak
Elbak Elbak Trådstarter
Hejsa. Og tak for alle svarene.

Jeg har faktisk lige kort overvejet en cyklon. Men jeg kender ikke helt virkemåden. Skal spånerne ikke passere gennem suge enheden, for at nå til cyklonen?
Det drejer sig om træspåner, hovedsageligt fra rundsaven. Og også lidt høvlspåner, både hånd og maskin. Men samtidig var det som sagt planen, at den skulle fungere som støvsuger til værkstedet/garagen. Og bare for at gøre det endnu nemmere, må den heller ikke blive alt for stor. Jeg havde umiddelbart forestillet mig noget på størelse med en 60 liters tønde, med de 2 sugemotorer monteret på.

Mvh. Kasper.
Chr.
Chr.
Postnr: 5881
Chr. Chr.
En cyklon er i princippet bare en lille tornado. Luften i tønden skal snurre (hurtigt) rundt, så centrifugalkraften sender støv og spånner ud langs kanten af tønden og sugningen skal så sidde i midten, hvor luften er relativ ren. Meget simpelt forklaret.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Elbak
Elbak
Elbak Elbak Trådstarter
Det er jeg for så vidt med på. Jeg forstår bare ikke helt, hvordan det fungerer, når man sætter sug på cyklonen. Der ville jeg jo mene, at luften ville vælge den letteste vej til suget, dvs. fra bunden af cyklonen og ikke fra tilslutningsslangen dertil????
Steensen
Steensen
Postnr: 8700
Steensen Steensen
Det er også korrekt, at en cyklon er til afgang fra en blæser, ikke som "for-filter".

Og allievel kan det godt lade sig gøre, hvis du laver luft-tæt bekolder i bunden til opsamlingen af faste partikler, så kan det reelt set godt lade sig gøre at køre med sugning igennem cyklonen, i stedet for blæsning/trykken igennem cyklonen.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Lignende indlæg

1. LDS cyklon
    Værktøj og maskiner
  2. filter
    Fyr og opvarmning
  3. Cyklon til vand eller hvad ??
    Værktøj og maskiner
  4. Tipi- stof
    Lav-Hobby
  5. skift af vandpumpe på påhængsmotor