Motor 'sætter ud' - Passat Diesel

Hejsa,

Jeg har problemer med en VW Passat Diesel, 1999, kørt 360.000. Jeg har en 3-4 gange oplevet, at motoren 'sætter ud' under kørsel. Det opleves sådan, at bilen ikke reagerer på gaspedalen. Selv om motoren kører, sker der ikke noget, når jeg trykker gaspedalen. Motoren kører bare fast på det antal omdrejninger, den har ved tomgang. Samtidig blinker glødelampen.
Hvis jeg slukker/tænder på tændingen, virker motoren igen som den skal, i et par minutter, så gentager det sig.
Jeg har primært oplevet problemet i regnvejr.
Jeg har talt med en mekaniker, var noget i tvivl. Så jeg frygter at skulle bekoste en dyr reparation. 
Er der nogen, der har et bud? enten på bilen :-), eller på problemet...
Hejsa, Jeg har problemer med en VW Passat... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det er altid en fornøjelse at kunne hjælpe. Og jeg tror du har ramt fejlen ved udskiftning af en af de komponenter du nævner tidligere ellers er den periodisk og kommer måske igen.

Men en ting har svirret i mit hoved siden din sidste kommentar. nutidens auto PC-mekanikere (reservedelsudskiftere). Nu har jeg lige afsluttet den uddannelse med højeste udmærkelse på svendebrevet, og jeg vil, (ikke for at indlede en diskussion) påpege at de folk der forstår teknikken i bilerne i dag er sindssygt dygtige og meget hårdt prøvede i det daglige fordi kunderne simpelthen ikke forstår hvor sart elektronikken i bilerne er i dag. Jeg har stor respekt for elektromekanikerne, for de har det ikke nemt.

Så fik jeg fred god søndag.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis