Puch Maxi K Problemos!

 Følg tråden
Chr.
Chr.
Indlæg: 2323
Postnr: 5881
Chr. Chr.
Du skal have hele motoren af og på det nærmeste skilt ad i atomer. Næsten i atomer...

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

hans2.hansen
hans2.hansen
Indlæg: 4200
Postnr: 5610
hans2.hansen hans2.hansen
pilen på stemplet skal pege i kørselsretning (mod udblæsningsport).

hvis du vender stemplet forkert. så går det ud over "lukketider"
i cylinder.!

siden du prøver at starte motoren med boremaskine.
sandsynligvis en muskelbundt.! for at dreje krumtappen.

så må der være ikke ret meget kompression. motoren
på grund af forkerte vendte stempel.!


tændningen skal stå 1mm før top.
platin gabet 0.40 mm.
tændrør 0.40 mm. minimum.!

når motoren er adskildt og krumtappen er ude.
og skal lige være opmæksomt på at simmerringe er vendt rigtigt.
i monterings øjeblikket.
man kan ligeså godt at skifte simmerringende kan der ligeså godt at
tage krumtaplejer med i skiftet..!

martinandrovich
martinandrovich
Indlæg: 39
Postnr: 8560
martinandrovich martinandrovich Trådstarter
Så folkens, nu er Puchen endelig i live!
Den kan i hvert fald starte nu 

Min far og jeg skilte motoren ad, fik renset al lortet og sat nye lejere og simmerringe på! Den vil i første omgang ikke starte, men så prøvede vi en "direkte insprøjtning", og sprøjtede benzin ind gennem luftindsugningen - til sidst fik vi luft-filteret på igen, og den starter godt nu. Jeg siger rigtig mange tak for jeres allesammens store hjælp!

Har dog lige et hurtigt spørgsmål:

Er det normalt, at når man har tændt den fra en kold start, og man så giver gas, at den så ikke begynde at køre op i omdrejninger, men i stedet lyder den som om, at den vil til at gå ud. Hvis man dog giver lidt choker i et stykke tid, eller bare venter til den bliver "varm", så går motoren som den skal?

Igen, mange tak til ALLE for jeres super brugbare hjælp!
Mvh. Martin Androvich
Håndværkeren
Håndværkeren
Indlæg: 20251
Postnr: 0000
Håndværkeren Håndværkeren
Ja det er ganske normalt, når det er så koldt skal den altid lige have lidt choker ind til den bliver varm.
Jeg kom til at tænke på, hvor mange procent totakts olie fylder du i benzinen.
martinandrovich
martinandrovich
Indlæg: 39
Postnr: 8560
martinandrovich martinandrovich Trådstarter
Nu har jeg lige haft den ude at køre, men den trækker sgu ikke rigtig godt nok.
Den kan finde på at gå ud, hvis den skal trække meget, men dette skyldes vel en forkert indstillet tænding? Tror ikke, at platinerne åbner 1mm før top.

Jeg fylder 4% halv-syntetisk olie i

Har lige et hurtigt spørgsmål vedr. platinerne: Skal de begynde at åbne 1mm før top, eller skal de være på fuld gab der, og på vej til at lukke?
je__ns
je__ns
Indlæg: 8514
je__ns je__ns

Platinerne skal kun lige være begyndt at åbne (så kontakten er brudt) 1mm før top...

mvh jens

hans2.hansen
hans2.hansen
Indlæg: 4200
Postnr: 5610
hans2.hansen hans2.hansen
en fin lille tip.

er at prøve med en batteri og nogle ledlinger med lygtepær.
der kan du kontrollere at platiner åpner i den rette punkt.
i 1 mm. før top.!
martinandrovich
martinandrovich
Indlæg: 39
Postnr: 8560
martinandrovich martinandrovich Trådstarter
Hmm, jeg prøver at indstille dem her i weekenden, når jeg har tid til det!
Men "hans2.hansen", hvordan får jeg mine ledninger ind i svinghjulet?

Skal nok finde ud af noget, tak for tippet allesammen, jeg rapporter ligeså snart jeg har lavet noget på den!
je__ns
je__ns
Indlæg: 8514
je__ns je__ns
Skrevet af martinandrovich på 11 jan 2012 01:39
Hmm, jeg prøver at indstille dem her i weekenden, når jeg har tid til det!
Men "hans2.hansen", hvordan får jeg mine ledninger ind i svinghjulet?  
  


Du bruger ledningen til stopknappen, en gennemgangstester er fin til formålet.
Det er nu også ganske fint, bare at kikke på platinnerne, når de lige begynder at bevæge sig, skal det være 1 mm fra top.


Nu er det jo ikke ligefrem højteknologi, så den kan sagtens indstilles på den måde...




mvh jens


 


 


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Lignende indlæg

  1. Puch Maxi P + K
    Lav-Motorcykel
  2. håbløs puch maxi p+k
    Lav-Motorcykel
  3. min puch maxi k vil ikke starte
    Lav-Motorcykel
  4. Puch Maxi K - Tændingsproblem !
    Lav-Motorcykel
  5. Puch Maxi P&K
    Lav-Motorcykel