Fjernvarme forklaring

Hej,

Første post fra nybagt husejer - der kommer sandsynligvis mange flere 

Jeg har netop overtaget et hus med fjernvarme.
Jeg aner absolut intet om fjernvarme, så læste lidt på fjernvarmeværkets hjemmeside. Her kan jeg se at afkøling er det helt store issue, når det kommer til fjernvarme, så jeg gik ud og tjekkede min Kamstrup 601 måler. Ifølge hjemmesiden bør man have en afkøling omrking 35 grader, men jeg har 11 graders afkøling!
Men fremløbstemperatur er cirka 69 grader, og tilbageløb er så omkring de 58 grader. Det ligger rimelig stabilt sådan hele døgnet.

Jeg kan se inde i skabet at der sidder et væld af ventiler og termostater, men jeg er ikke vild efter bare at begynde at skrue på noget, uden at vide lidt mere om det.
Jeg har taget et par billeder, og håber at noget kan tyde hvad der er hvad.



 

Hej, Første post fra nybagt husejer - der... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Chr. på 13 jan 2012 09:26
Start med at få en energikonsulent ud og kigge på huset.
Han kommer med forslag og kvalificerede bud på, hvor meget hvert tiltag kan reducere varmeregningen, og er overslag på prisen. På den måde får du et overblik over tingene. Det handler om at prioritere rigtigt. Hvor får du mest for pengene. 

Jeg er helt enig. Da mine svigerforældre købte nyt hus i sommers, hyrede de også en energikonsulent som kom komme med anbefalinger, så de kunne spare på deres energiforbrug.

Det har vist sig, at det var en rigtig god løsning, da de kommer til at spare mange penge på sigt. De fik 3 tilbud fra energikonsulenter via 3byggetilbud.dk. Det var en fin løsning som de var glade for, da det ellers kan være lidt svært at finde den rette person til den rette pris.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også