Fjernvarme forklaring

Følg tråden
shortcut
shortcut
Postnr: 9900
shortcut shortcut

P = Panel =flade radiator

K = Konvektor = "ribbe" imellem pladerne

3 = Antal Paneler (eller plade om du vil)

Jeg bruger RIO radiatorer (fordi jeg synes de er pænest)

Med sådan et ekstraforbrug er der da virkelig base for at komme igang med isolering.  Er der ikke lavet en energirapport over huset i forbindelse med købet ?

Jeg var engang på et "Energirådgiver" kursus hvor man umiddelbart sagde at kunne man spare isolering hjem på 10 år, var det bare med at komme igang.

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
BEK
BEK
Postnr: 9000
BEK BEK Trådstarter
@Chr.
Næppe til vandsengen
Men jo, det er noget forfærdelig juks. Man begynder at frygte for hvad man ellers kan finde af gør-det-selv projekter...

@shortcut
Jojo, der foreligger skam en energirapport med en E mærkning.
Jeg var klar over at der blev brugt for ca. 15.000,- årligt på varme, inden jeg købte huset - hvilket i sig selv ikke er så skræmmende. Det irriterer bare min indre gnier, at forbruget ligger væsentlig over det, som fjernvarmeværket kalder lignende huse.

Men klart - med et hus opført i 60'erne, er der selvfølgelig plads til forbedringer rundt omkring.

shortcut
shortcut
Postnr: 9900
shortcut shortcut
Er der noget jeg kan spå om -med 100 % sikkerhed. Så er det at varme ikke bvliver billigere -kun dyrere.
Hvis jeg var i dit sted ville jeg få fat i en vvsér -og en tømrer og så få et tilbud på hvad det vil koste at få hytten gjort enegimæssig i ordentlig stand. - og hvad der er lavet af fusk og klamp i huset.

Her er et link hvor nogen Nordjyske håndværkerfirmaer er gået sammen til at hjælpe sådan nogen som dig.
http://www.energiproffer.dk/
Prøv om ikke der findes noget tilsvarende i din nærhed.
Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Chr.
Chr.
Postnr: 5881
Chr. Chr.
Start med at få en energikonsulent ud og kigge på huset.
Han kommer med forslag og kvalificerede bud på, hvor meget hvert tiltag kan reducere varmeregningen, og er overslag på prisen. På den måde får du et overblik over tingene. Det handler om at prioritere rigtigt. Hvor får du mest for pengene.
Dernæst tager du fat i håndværkerne og får tilbud på det der kan svare sig bedst og som tegnedrengen/kreditværdigheden rækker til.

Håndværksmesteren har en interesse i at sælge, naturligt nok, så han vil foreslå det der ligger i hans eget fagområde og måske overvurdere effekten af indsatsen, og måske overse andre væsentlige muligheder. Energikonsulenten er betalt af dig, og han arbejder for dig.

Chr.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

BEK
BEK
Postnr: 9000
BEK BEK Trådstarter
Takker for forslagene.

Det er ikke lykkedes mig at finde et øst/midyjysk alternativ til energiprofferne - det er ellers en god idé!

Jeg vil prøve at tage kontakt til en energikonsulent. Derefter må jeg vurdere hvad jeg selv tør kaste mig over, samt hvad jeg må betale mig fra. Ved udgangen af måneden kan jeg også få et billede af, om forrige ejer bare var varmehungrende, eller huset er piv-utæt.

Jeg kan ihvertfald konstatere, efter en hel weekend i male/tapetsere-land, at der er rigeligt at se til, når man har været så letsindig at købe hus. Der er dog også en kæmpe nydelse i at forbedre og bo under eget tag

HåndværkerBob
HåndværkerBob
Postnr: 3400
HåndværkerBob HåndværkerBob
Skrevet af Chr. på 13 jan 2012 09:26
Start med at få en energikonsulent ud og kigge på huset.
Han kommer med forslag og kvalificerede bud på, hvor meget hvert tiltag kan reducere varmeregningen, og er overslag på prisen. På den måde får du et overblik over tingene. Det handler om at prioritere rigtigt. Hvor får du mest for pengene. 

Jeg er helt enig. Da mine svigerforældre købte nyt hus i sommers, hyrede de også en energikonsulent som kom komme med anbefalinger, så de kunne spare på deres energiforbrug.

Det har vist sig, at det var en rigtig god løsning, da de kommer til at spare mange penge på sigt. De fik 3 tilbud fra energikonsulenter via 3byggetilbud.dk. Det var en fin løsning som de var glade for, da det ellers kan være lidt svært at finde den rette person til den rette pris.

Vil du være med? Log ind for at svare.