forsatsvæg i hus fra år 1900

Hej med jer.

Jeg vil gerne isolere vores gamle hus noget mere, da det om vinteren er lidt koldt, og det trækker hist og her. Jeg vil opsætte en forsatsvæg, men er der noget man skal ekstra opmærksom på i den forbindelse, da det jo er et gammelt hus. Det er blevet hulmursisoleret, men det har kun haft begrænset virkning. Væggene indvendigt er malet med plastik maling. Skal jeg evt udelade dampspærre efter isoleringen (på den varme side), eller sker der ikke noget ved det? Tænker om der kan komme fugt mellem den nuværende væg og den nye gipsvæg, grundet konstruktionen.

Mvh Jesper


Jeg spørg kun for at blive klogere.

Hej med jer. Jeg vil gerne isolere vores gamle... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Daugaard24 på 22 jun 2012 15:56
Jeg har lige et spørgsmål mere. Nu er der jo ikke de store ben i, at sætte et skelet op, bare man holder afstand til den eks. væg, for at undgå kuldebroer. 

Mit spørgsmål går på, om man må fylde det "hulrum" ud der bliver mellem skelet og eks mur, med isolering? Må isoleringen godt have kontakt med den eks. mur, eller SKAL der være et hult luft rum?    


<-------------
Nu var det mere angående, om jeg kunne fylde hulrummet op med isolering jeg var interesseret i :=)

Jeg spørg kun for at blive klogere.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også