stadig lidt dug på lavenergivinduer

har stadig lidt dug på mine nye træ/alu lavenergi vinduer trods udluftning fra thema vinduer
det er om aftenen/natten ca 2 cm , de siger man skal lufte mere ud gør det to gange daglig, har 100 mm på loftet kan det være det, eller skal man have sådan et genvendingsanlæg, er jo ikke lige frem billige vinduer

har stadig lidt dug på mine nye træ/alu lavenergi... Vis hele indlægget
38 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Vi har også haft problemer med dug i bunden af ruden om morgenen de foregående år, på nogle ellers nye vinduer med thermoglas og såkaldt varmkant.
Jeg synes at vi luftede ud tilstrækkeligt, men det har vi nok ikke gjort da der jo var dug i bunden af ruden.
Nu har vi fået sådan en vejrstation der måler den indendørs luftfugtighed så er det nemt at se om det er på tide at lufte ud, og vi har ikke haft dug på ruderne i denne vintersæson ( den har heller ikke været streng med kulde endnu)

Du kan se et udvalg på eksempelvis bilkas hjemmeside: http://www.bilka.dk/Elektronik/Elapparater/Vejrstationer
Luftfugtighedsmåleren kalder de et hygrometer.
hvordan kan man se når man skal lufte ud hvad skal den stå på
hvordan kan man se når man skal lufte ud hvad skal den stå på
Jeg mener at have læst i HNG´s maGASinet at man i vinter halvåret burde kunne holde luftfugtigheden helt nede på 45-55%
Så lavt kommer den ikke rigtig her, men mellem 55-60% efter udluftning ligger den på hos os.
Men du kan jo også se hvad den ligger på når der ikke er dug på ruderne, der har udetemperaturen selvfølgelig også noget at sige, men der er jo ikke noget i vejen for at prøve sig frem.
Når der tales relativ luftfugtighed i boliger så er det reelt kun i vinterhalvåret/fyringssæsonen at der er mulighed for at styre den.
Reglerne er simple:
Den relative luftfugtighed skal være så lav som mulig. Og alt over 50% RF er af det onde. :o)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis