Topdækning til skorsten

Min gamle topdækning skal udskiftes (der var begyndt at vokse et træ på den) og da jeg ikke forventer at kunne købe en i samme mål (4 mursten x 3 mursten) vil jeg selv støbe en.

Hvilket blandingsforhold af grus og cement skal jeg bruge og der skal vel også et par stænger stål i.

Kan man mon lave en letvægtsmodel i de kunststofplader fra byggemarkedet man kan bruge til opbygning af konstruktioner. 
Smøre sådan en plade ind i fliseklæb og svumme den med en betonblanding.

Det er tale om en skorsten, hvor der kun kommer gasaftækrøret op.

go' søndag og husk lige urene en time tilbage.

venlig hilsen

Henning Peter
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis du støber den, så brug cement sand, 1:3.

Sådan lavede jeg min i 1996, den ser stadigvæk fin ud.

En bekendt,(med gasfyr) lagde et stykke tagpap på, som topinddækning som blev brændt fast.
Om det er en ok løsning ved jeg ikke.

mvh jens

Og er det det samme blandingsforhold, når man har brændeovn?
Hvor tyk kan man nøjes at lave den?
Og hvordan får man stålet til ikke at ligge på bunden?

Jeg skal også igang snart, dog gror der ikke træer på min skorsten! ;-D
Støbemix og cement er nu osse godt.

Der findes nogle præfab på markedet, Cembrit og polyscan bla.

http://www.google.dk/url?sa=t&rct=j&q=skorstensafd%C3%A6kning&source=web&cd=4&ved=0CEIQFjAD&url=http%3A%2F%2Fwww.polysan.dk%2FMonteringsvejledning-10&ei=_F6tTteMGLDY4QTMxIHSDA&usg=AFQjCNGoZX8GmFMsMSCU_CNLSbyNm5Q68w

Hvis der skal lidt armering i så kun 6 mm og det trykkes blodt ned i betonen ved støbningen. Armeringen synker ikke ved den slags "hådstøbninger"

hpox - du skal have tak for links - men der den detalje at de jo skal have penge for deres gode produkter Deres standartprodukter passer ikke og så skal jeg alligevel have værktøjet frem og tilpasse hvis jeg køber deres store plader.
Min skorsten er 105 x 80 og afdækningen kommer jo til at veje en del, hvis den støbes i beton.

venlig hilsen

Henning Peter
Ja-ja.

Men det var jo osse bare som inspiration og montering det handlede om.

Du støber naturligvis din egen model - på jorden - og klavrer op på tagryggen og monterer kunstværket.

Eller du får en heks i dit kvindlige bekendtskab til det! :o)
En af heksene i din kvindelige bekendtskabskreds...
Skulle der faktisk stå. :o)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis