Info om Marstal 12 Hk.

Hej
Jeg har været så "heldig" at være blevet ejer af en jolle med en Marstal motor i. Hele båden og motoren skal renoveres. Men det er meget sparsomt hvad jeg kan finde om motoren! Det er en 2 cyl. Marstal 12 HK. Kan det ikke tænkes at man kan få fat i nogle gamle instruktions bøger/kataloger over motoren ? og hvor er det bedst at skaffe sig de nødvendige reservedele henne ?
Jeg har ikke fået båden hjem endnu, så har ikke motor nr. og model på dette tidspunkt- men det skal nok komme, når båden er kommet hjem at stå.
Jeg kan finde en del om de lidt mindre motor så som 6 og 10 Hk. men intet om den model med 12 hk. 

MVH.

Lars
Hej Jeg har været så "heldig" at være blevet ejer... Vis hele indlægget
27 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Så er motoren næsten blevet færdig - Der har været lidt "små" forhindringer hen af vejen Har lige sat lidt billeder sammen så i kan se det næsten færdige resultat. Link: http://www.youtube.com/watch?v=XVSNyj5tMdU
Den er godt nok blevet flot, og har den helt rette farve og lyd.
Her er video klippet i lidt bedre kvalitet og uden billeder!

http://www.youtube.com/watch?v=CIyKFEKorUk
hej det er et flot arbejde du har gjord tillykke
men vi har ikke hørt hvad han sade nede i marstal motor på hvad den er sat sammen med er det en gammel statisonær motor eller er det en båd motor
hilsen rene

renek Bæltbåden af 1887(kertemindebåd)

danmark ældste bermudarig (bermydiansk sloop rig )

Annonce
Vi snakkede med ham et par gange, men han viste ikke meget om den motor - det info vi fik om motoren var noget han fik fra en gammel knak, som havde arbejde hos Marstal motor engang i sin tid! Men de skulle dog stadig have de gamle tegninger liggende. Vi fik toppakninger til motoren hos Marstal og fik at vide at de kunne lave nye ventiler mm. til motoren hvis det blev nødvendigt. Vi lavede selv nogle nye ventiler til fra en gammel engelsk traktor. De blev drejet og slebet til. Olietætningsringe og lejer blev købt andet steds.

Hej alle
Et ældre indlæg, men vil blot fortælle vi har oprettet en Facebook gruppe der udelukkende beskæftiger sig med Marstal motorer. Tips og tricks. Køb og salg. Billeder og videoer. Nørder og amatører. Upload din manual og find en hvis du mangler. Hjælp os med at gøre gruppen interessant, spørg eller giv et svar til andre.
Gruppen er lavet for at samle den viden der er om disse gamle dansk producerede motorer.
Gruppen hedder "Marstal motorer"

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis