Info om Marstal 12 Hk.

Hej
Jeg har været så "heldig" at være blevet ejer af en jolle med en Marstal motor i. Hele båden og motoren skal renoveres. Men det er meget sparsomt hvad jeg kan finde om motoren! Det er en 2 cyl. Marstal 12 HK. Kan det ikke tænkes at man kan få fat i nogle gamle instruktions bøger/kataloger over motoren ? og hvor er det bedst at skaffe sig de nødvendige reservedele henne ?
Jeg har ikke fået båden hjem endnu, så har ikke motor nr. og model på dette tidspunkt- men det skal nok komme, når båden er kommet hjem at stå.
Jeg kan finde en del om de lidt mindre motor så som 6 og 10 Hk. men intet om den model med 12 hk. 

MVH.

Lars
Hej Jeg har været så "heldig" at være blevet ejer... Vis hele indlægget
27 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
I kan evt checke oplysninger med www.skibsmotor.dk de kender også temmelig meget til forskellige gamle motorer.. Og har en vis mængde reservedele der måske kan byttes med....

MVH Njord

MVH Njord
Hej igen

Så fik vi snakket med Finn i Marstal, han ville først ikke tro på at det var en Marstal motor vi havde fået fingerne i! men så kom han godt nok i tanke om, at der vist nok var lavet en 12 hk. motor engang! Han var i København så han ville lige se efter noget når han kom hjem igen på mandag! Han mente og kunne se hvem den var solgt til.

Jeg har også prøvet at sende en mail til skibsmotor.dk for at høre om de havde noget 
om denne type motor!

Hilsen 
Lars
Jamen så er det jo liebhaveri one and only!!! Tillykke

Mvh. Anders -

Hvorfor sidde inde når alt håb er ude?

Ejer af kragejollen "Shakti" - 1936- Tsa Århus.

www.Shakti.dk    - Kig forbi -
Jeg tror helt sikkert at der er lavet mere end èn men der er nok ikke lavet så pokkers mange af den model! og der er sikkert ikke mange tilbage! Han troede at han havde maskin tegningerne liggende og han kunne få lavet bla. nye ventiler hvis det skulle til!
Hej Lars

Jeg har lige vist min far billederne af din motor.
Han har i 1955 fisket med en jolle der havde motor magen til.
Motoren blev købt af en som hed Ove Ulrik, så hvis din ikke er købt af ham, så er der ihvertfald lavert mere end en

MVH
Søren
Annonce
Så fandt vi ud af at der er lavet ca. 50 stk af denne model og hvem denne er solgt til en gang i sin tid. 
Ja det må have være sjovt at se
Og så kun 50 styk det har på det tidspunkt sikkert været en stor serie af samme motor. Er den så til at få reserve dele til så er du jo bare lykkens pamfilius
hej hvis den køre noglunde vil det være synd at skrotte den
den høre jo til båden og dens historie
det er som min rigning på båden ts vil ha at jeg skal have en gaffelrig på jeg er på udkik efter en saxo 4 cyl 8 hk besiner til min båd fra ca 1920 som var den føste motor der var i min båd den blev sat i i april månde 1920
tillykke med det gammel jern og passe godt på den for det er en historie man skal passe på det ser ud til at det er nr 10 der er lavet i den serie
hilsen rene
ps der er mange her der syndes det samme som jeg

renek Bæltbåden af 1887(kertemindebåd)

danmark ældste bermudarig (bermydiansk sloop rig )

Ja pas på den hvis du har energi og lyst.

Hvis ikke så sørg for at den kommer videre til mnogen der kan og vil renovere og bevare den. Og helst hurtigt, da tiden og ikke mindst saltet tærrer hård.....
Jeg tænker her primært på 2 museer / samlinger.
www.skibsmotor.dk
www.motorsamling.dk

Måske Marstal museet også er et bud.....

MVH Njord

MVH Njord
hej liner det ikke geart og start håndtaget til en buch motor der er sat på
hilsen rene

renek Bæltbåden af 1887(kertemindebåd)

danmark ældste bermudarig (bermydiansk sloop rig )

Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis