Hvordan får jeg trappen til ikke at revne når træet gir sig?

Hej,

Jeg skal bygge en lukket trappe lidt ala den her:

http://www.lav-det-selv.dk/Forum/afv/post/aff/4

Den skal laves af limtræ i bøgetræ.ænge samme, så hele tr

Trinene og stødtrinene skal hænge sammen, så hele trappen sidder sammen som et stort stykke træ.

Spørgsmålet er, hvordan forhindrer jeg at træet revner/flækker når det står og arbejder frem og tilbage?

Trinene skal jo gøres fast til de underliggende vanger (som vi iøvrigt vil lave af MDF plade)

Håber nogen kender teknikken...?

Mvh Asger
Hej, Jeg skal bygge en lukket trappe lidt ala den... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Helt sikkert... Næsten...

Ja, jeg tror jeg snakker med ham vi skal købe trinene af, hvordan vi gør...
jamen for pokker - hvis du nu også vil købe vangerne, trin ......hvad skal du efterhånden selv lave ved den trappe? Du kan sgu ligeså godt købe den færdig produceret. Hvis det bare er en ligeløbstrappe er de da tila t betale for penge

men iøvrigt et glimerende forslag med vanger af jern
Det har hele tiden været meningen at vi skulle købe trinene. Og vangerne kan svigerfar sikkert lave for os.

Så der er et et langt stykke vej derfra og til en færdiglavet trappe, som vi alligevel skal bruge tid på at sætte op.
tjoo der er da ikke rasende langt. det er jo trods alt kun en ligeløbstrappe vi snakker. Ikke en uoverstigelige opgave at lave fra bunden.

prøv for sjov at undersøge prisen på en fabrik. Finish bliver sikkert noget pænere når i ikke er vant til den slags arbejde og måske ej heller har det rigtige udstyr.

De trin du vil købe - er vi ude i at få fat i en bordplade som skæres op i trin?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også