plader til vægge i værksted? osb-spån-gips-kryds???


Jeg skal til at isolere lofter og vægge i værkstedet, og skal have nogen plader på bagefter.. det skal naturligvis helst gøres billigt, så jeg har tænkt på at sætte krydsfiner op henne ved arbejdsbordet, hvor der gerne skal kunne skrues en masse ting op..
men de andre vægge og lofter er jeg blevet lidt i tvivl om.. havde egentligt tænkt mig at bruge 15mm OSB plader, men spån eller gips ville jo være ret meget billigere.

hvad syntes i andre? der er ca. 40 m2 loft og måske en 25 m2 vægge der skal beklædes.. bygningen bliver isoleret med 100mm uld men ingenting i beton gulvet, og den skal ikke varmes op..

Jeg skal til at isolere lofter og vægge i... Vis hele indlægget
29 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Fibergipsplader og almindelige gipsplader er forskellige materialer og opfører sig nok forskelligt i forhold til fugt.

Og når der skal hænges tunge ting op på spånplader så fastgør men enten til den bagvedstående lægte eller man fastgør en pind eller en plade til den bagvedstende lægte og hænger sin tunge ting på føromtalte pind eller plade. Nemlig.
Skrevet af hpox på 27 okt 2011 11:22

Og når der skal hænges tunge ting op på spånplader så fastgør men enten til den bagvedstående lægte eller man fastgør en pind eller en plade til den bagvedstende lægte og hænger sin tunge ting på føromtalte pind eller plade. Nemlig.

Så er det nemmere blot at beklæde med god, stabil x-finer først som sidst!! Nemlig!

Med venlig hilsen
ktm

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jo jo korrekt med ophængningen, men som jeg også skrev i starten så kommer der kryds finer op ved arbejdsbordet, men den væg bilen holder ved skal der ikke hænges noget som helst på ej heller loftet lige pånær en lysstofrør lampe hist og pist.. men det spån du har i værkstedet, er det ellers pænt nok og ikke gået til i fugt?
Det er fra "naturens" side jo noget nubret i overfladen og der er ikke fer og not.
Pga dovenskabelighed, gad jeg ikke fuldspartle, sååeeh det...
Det har ikke suget fugt, men værkstedet er almindeligvis også opvarmet vinteren over.

Det er dog ikke det store problem, men jeg fryder mig noget mere over senere indrettede garager, hvor jeg har brugt X-finer, og så givet det hvidpigmentering. Det ser faktisk rigtig ok ud.

Med venlig hilsen
ktm

 

Sådan her ser, mine tagkrydsfiner ud, de har fået Junkers hvidunder, og Junkers gulvlak.
Så er de nemme at gøre rene.
mvh jens


 


 

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Hvis man har ubegrænsede resourcer så kan man jo beklade sin værkstedsvæg med hvad som helst.
Men så har man nok slet ikke behov for et værksted.

Nu skal hobby jo ikke give overskud, tværtimod

Jeg har det nu sådan, at når jeg selv laver tingene, så spare jeg jo håndværkerlønnen.
Så gidder jeg ikke at spare på materialerne, det er min erfaring, at det oftes giver ærgelser-


mvh jens


 

Min hobby er bilen, så værkstedet er der hvor bilen bor.. ikke mere eller mindre :-) men man gider jo heller ikke bruge tid på noget som så skal laves om pga. det ikke kunne holde..
Sådan set enig je_ns.

Men jeg nu er sådan indrettet at jeg sparer på både håndværkerlønnen og materialerne. :o)

Det er "for nemt" bare at købe dyre materialer.
Det kan enhver finde ud af.
Kunsten består i at få meget ud af billige materialer,
Se, det er svært!
Hpox

Det man sparer bruger konen på ligegyldige ting. Så, heller glo på kvalimaterialer end 40 par sko :-)

 

 

 

Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også