hvad isolere bedst flamingo eller isolering

hvad isolere bedst flamingo eller isolering måske også for og gøre det mere lydtæt, det er til nede under et vindue
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mod lyd er vægt godt, og her har bla. rockwool en fordel.

Flamingo er også en isolering...
Det er faktisk et ret interessant spørgsmål michaelmsøgaard kommer med. Rockwool må helt klart isolere bedre end flamingo, når der skal isoleres mod LYD.

Men hvad med varme? Min svigerfar talte den anden dag om, at 30mm flamingo skulle svare til 100mm Rockwool... Er det sandt? Det lyder lidt for utroligt. Han sagde at bl.a. Campingvogne er isoleret med flamingo, fordi det er så godt.....?

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Isoleringsevnen beskrives med Lambda værdien. Den er et udtryk for hvor meget varme der strømmer igennem.

Så står der lambda 37 betyder det at der strømmer 37 mW igennem 1 meter isolering, når der er fx 20 grader på den ene side og 19 grader på den anden side.
Så den omtalte flamingo skal have en Lambda værdi på 1ca. 12 og det tror jeg at det er en røver.

Mht. lydisolering, så vil du opnå en bedre dæmpning med rockwool end med flamingo.

 

 

 

Det der er afgørende er materialernes lambda værdi, som er et udtryk for materialets varmeledningsevne. Det er en materialekonstant som er uafhængig af isolerings tykkelse. Jo lavere værdi jo bedre isolerende effekt.Både rockwool og polystyren kan leveres med lambdaværdier mellem 30-45 W/m.K, der er derfor ikke tale om at det ene er bedre isoleringsmateriale end det andet. Der er derimod tale om, at de forskellige materialer har andre egenskaber som gør dem specielt godt egnet til forskellige anvendelses metoder. For eksempel er en stor bestanddel af rockwool udført af stenuld, og er derfor relativt resistent overfor brand. Omvendt er polystyren ikke så modtagelig overfor fugt, hvorfor det er ideelt f.eks under et terrændæk.

Det betyder også, at hvis du anvender polystyren under dit vindue, så skal du sikre dig at din bygningsdel er udført brandmæssigt korrekt. Det kan du læse mere om i BR10 for dit konkrete tilfælde!

Den med campingvognen må være en and!

 Certificeret Statiker

Hvad er så bedst varmeisolerende - 150mm Rockwool eller 150mm polystyren?

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

de har stort set samme isoleringsevne. Det er en gammel skrøne, den med at flamingo isolerer bedre end mineraluld.

http://www.lyrk.dk
Ja, med mindre det er den nye med tilsat grafit, som har en bedre isolerende effekt, hvad stålevarme angår.
tror det bliver rockwool pladebats jeg bruger
Jeg ville sige rockwool. Det brugte vi til at isolere vores vinduer og det er det bedste.
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis