Ny vaskemaskine eller kan den reddes?

Min vaskemaskine er begyndt at larme meget (!!) når den centrifugerer. Jeg har prøvet både med og uden tøj i maskinen og den siger intet (næsten lydløs) når der ikke er tøj i tromlen. Hvor den så omvendt går helt amok, hvis jeg putter lidt tøj ind. Har både prøvet på 1400. 1000 og 800 omdrejninger og det er helt ens.

Umiddelbart er der ikke noget, der sidder i klemme. BH´er vaskes altid i pose (og mangler ingen bøjler)  

Men så havde den vel også larmet uden tøj i maskinen tænker den logiske side af hjernen

Nogle der har et bud på hvad der kan være galt med den ? Og ikke mindst om den kan reddes  

Min vaskemaskine er begyndt at larme meget (!!)... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Altså jeg købte den brugt for 2 år siden men hos mig har den ikke kørt overdrevet meget. Vasker vel 2-3 maskiner om ugen max - nogle uger kun 1-2. Jeg synes jo heller ikke den burde være så slidt allerede.

Gør-det-selv er nok ikke lige min stærke side - i hvert fald ikke med sådan nogle ting. Men har evt en flink nabo jeg måske kunne benytte mig af (han er vvs´er).
Ellers må jeg bare ud og investere i en ny - æv og lige op til julemånederne hvor man har nok at bruge pengene til :/
du skal få naboen til at hive låget af vaskemaskinen og kontrollere at de støddæmpere og fjedre der bærer tromler er intakte. Er det, er det center lejet der er gået. Bare fedt naboen ind i god middag og håndbajere. Så er den lavet på en time

 

Det lyder meget som lejet og det kræver en aftrækker+noget varme/kulde hvis det skal gøres ordentligt.
Men det koster ikke noget at tage toppen af og lytte....

it is better to burn out than to fade away
Jeg udskiftede vores vaskemaskine for et par år siden.

Den gamle var ca. 8 år gammel og skulle have skiftet lejer - pris kr. 1.800,- og det ville jeg ikke ofre på en " gammel " maskine.

Jeg ledte lidt på nettet og fandt en ny Siemens på tilbud hos whiteaway til ca. 3.500,- ( normalpris kr. 5.995,- )

Et godt bud til en fornuftig pris :

http://www.whiteaway.com/product/siemens-wm14a163dn/

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis