Ny vaskemaskine eller kan den reddes?

Min vaskemaskine er begyndt at larme meget (!!) når den centrifugerer. Jeg har prøvet både med og uden tøj i maskinen og den siger intet (næsten lydløs) når der ikke er tøj i tromlen. Hvor den så omvendt går helt amok, hvis jeg putter lidt tøj ind. Har både prøvet på 1400. 1000 og 800 omdrejninger og det er helt ens.

Umiddelbart er der ikke noget, der sidder i klemme. BH´er vaskes altid i pose (og mangler ingen bøjler)  

Men så havde den vel også larmet uden tøj i maskinen tænker den logiske side af hjernen

Nogle der har et bud på hvad der kan være galt med den ? Og ikke mindst om den kan reddes  

14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Står den i vatter og rør alle 4 ben jorden?

R. C. Nielsen

Kunne lyde som et defekt leje. Og det kan sikkert godt skiftes.
Men om det kan betale sig, er en anden sag. Afhænger af, hvor gammel maskinen er, og om hvor dyr den var i anskaffelse.
En ny maskine koster jo ikke alverden.
Skrevet af Kjolepigen på 17 okt 2011 09:28

Min vaskemaskine er begyndt at larme meget (!!) når den centrifugerer. Jeg har prøvet både med og uden tøj i maskinen og den siger intet (næsten lydløs) når der ikke er tøj i tromlen. Hvor den så omvendt går helt amok, hvis jeg putter lidt tøj ind.

Du skriver den larmer når du har "lidt" tøj i den men er lydløs uden tøj. Hvad hvis du fylder end alm med mindre tøj som fx sokker?

Hvad er det for en larm? Er det maskinen der hopper og danser, fysisk som i form af støjen?

Hvis den hopper og larmer med lidt tøj, eller fx hvis en hovedpude har fanget en masse tøj, så skan det skyldes ubalance i maskinen.

Hvis dette ikek er tilfældet kan det meget nemt være lejerne det er galt med.. De vil sikkert kunne skiftes, men meget afhængig af maskinens stand og graden af lyst til at "lave det selv" kan det jo vurderes om et kan betale sig eller ej... er maskinen lidt gammel (5-6 år) eller mere så vil jeg ikke trpo det kan betale sig at få en montør til at kigge på den!

Reservedele kan du fx få hos www.reparts.dk de er normalt ret rimelige med prisen og kan genkende de fleste hvidevarer :-) Men kig efter et type skilt og skriv alle oplysningerne ned inden du ringer :-)

MVH Njord :-) Min sidste vaskemaskine blev 22 år gammel.... men med udskiftning af motor (ombytningsmotor) 2 gange.. pumpe 3 gange og en magnetventil en gang :-) En ældre Miele.... Men min nye blev en billigere model....... Mielen hold længe, men kun fordi jeg selv kunne skifte delene!


 


MVH Njord
Den larmer uanset hvilken slags tøj jeg fylder i den - og om der er meget eller lidt gør heller ikke nogen forskel. Den hopper ikke rundt - det kan jeg se, da jeg har en del badeværelsesting stående ovenpå (tandpastatuber, tandbørster, vaskepulver mv) og de vælter ikke eller rykker sig. Det er "kun" larm - når der altså er noget tøj i maskinen
Annonce
Hvilken type larm er det?
Rumlen = Lejer
Banken kan skyldes at en ophængsfjeder er knækket
Nu har jeg lige prøvet at køre en centr på 400 omdr med 1½ kg småtøj ca og der larmer den mindre. Det lyder lidt som om der er en hoppebold med i tromlen. Jo langsommere den kører rundt jo mindre larm.
Af med toppen og se om det kan skyldes en knækket fjeder. de kan sidde i både top og bund?

Hvad fabrikat og model er maskinen?
En ca alder?

MVH Njord

MVH Njord
Bauknecht wa7769

Den er vel 5 års tid så vidt jeg husker
Har den kørt meget?

Hvis ikke burde den ikke være slidt allerede...
Jeg ved ikke hvor svært det vil være at skifte lejerne i den...
Men hvor mindet er du for "lav det selv" arbejde på vaskemaskienen??

MVH Njord

MVH Njord
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis