Nedrivning af 65m2 sommerhus

Jeg har et gl. sommerhus, i træ med eternittag og på sokkelsten.
Det skal rives ned, og vi har fået et tilbud på 58.000 kr..

Det må vi kunne gøre billigere selv, men hvor/ hvordan slipper vi af med alt affaldet?
og hvad koster det mon?

er der nogle gode ideer, når man nu ikke må sætte en tændstik til det

sommerhusejer :-D

16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
På traileren med stumperne. Og på genbrugsen med det.

Vær opmærksom på særlige håndteringskrav til asbestplader, trykimprægneret og tjærede materialer. Osv.

Hvis sommerhuset IKKE ligger i samme område som mit så ser jeg ingen grund til at du ikke laver et flot bål en onnsdag formiddag i januar måned. Det eventuelle bødekrav kan umulig overstige 58.000 kr. :o)

Du kunne også sætte det under gives væk, i DBA eller GG.
Så kunne du jo være heldig, at slippe af med det meste, ganske gratis.

mvh jens

58.000,- syntes jeg ellers er utroligt billigt.

Hvorfor hente et tilbud på det, hvis i alligevel sammenligner det med at lave det selv ?

Det vil jo altid være billigere at klare det selv.
Enig.....

Synes også det lyder billigt - og så er der ryddet op bagefter...

Jeg fik fjernet et gammelt skur på 4 m2 ved sommerhuset ( også med asbestholdig eternittag ) sidste år - det gav jeg kr. 5.000,- for.

De penge syntes jeg var godt givet ud - jeg slap for at rive ned, køre væk m.m.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Til den pris kan det ikke svare sig selv at røre ved det. Tænk på hvor mange ture du vil få til genbrugspladsen. Du kan vel spare 10.000 ved selv at klare det. Regner selvfølgelig med at de fjerener det hele for dig. Så det er bar mark bagefter. Men ellers tænk på hvad det vil koste dig at leje maskiner til at bare fjerne fundament og få det kørt væk. Tror ikke det kan svre sig hvis jeg skal være ærlig.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Annonce
Ja, det er en utroligt god pris, så ville ikke selv overveje det, han skal også lige huske at man kun man aflevere 10 plader/rygninger eternit om dagen, så det kommer sikkert til at tage 5-10 gange på genbrugen for at komme af med det asbestholddige tag alene.
Det med de 10 plader/dag må være en lokal regel.
Gælder ikke i Århus Kommune.
jeg satte et gammel skur i gg ,det var ikke en skid vær,kun bunden som var lavet af jern, man kunne bare komme og hente den,den var på ca 20 m2 ,der kom en efter noget tid og vælte hele lortet og fjernet alt ,og der var iso. i væk,loft og gulv men han tog sku det hele, så prøv og sætte den i gg . For nogen er det lort og for andre er det guld.
Er næsten sikker på at det gælder i hans postdistrikt...

Tak for de gode råd, jeg ender sq nok med at lade dem rive det ned, det lyder som STORT besvær at gøre det forsvarligt selv - tak for hjælpen :-)

sommerhusejer :-D

Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis