Giantco g-buddy motorlyd

Jeg har haft en g-buddy i snart 4 måneder, og den har kørt ganske fint. Da jeg fik den pillede jeg begrænsningen af, så den har haft en gennemsnitsfart på 60km/t. Nu er der så sket det at den lige pludselig, efter jeg havde kørt en 15km ca. fik en høj tikkende lyd i motoren da jeg slap gassen, og derefter har haft den hele tiden. Umiddelbart tænkte jeg bare at det var en smeltet udstødningpakning, pga. det normalt var hvad der skete på min gamle to takter, men efter at have kigget på den kan jeg slet ikke se at der er en udstødningspakning, og da jeg så prøvede at kigge i cylenderen fandt jeg ud af at det vist ikke lige så ud som på en to takter, og at jeg faktisk ikke rigtig aner hvordan det fungerer.

Er der nogen der har en ide om hvad det kan være/hvad jeg kan gøre? Den har ikke været til service eftersyn, dvs. olie og sådan er ca. 4 måneder gammelt.

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

umiddelbart kan jeg ikke se hvorfor jeg skulle det, scooteren kører ca. 10km længere på literen uden den skive, og eftersom jeg ikke er typen til bare at holde gashåndtaget i bund, vil jeg ikke mene at den har været oppe i mange flere omdrejninger end med skiven, det meste af tiden. Jeg har kørt ca. 50 det meste af tiden, dvs. 5 km/t mere end den er designet til, så jeg kan ikke se at det skulle være et stort problem.

Mente 50 km/t i mit første indlæg.

det er ventiler der klikker i topstykket (4 takter).
så skal de justeres.

men du kan kigge ind til www.scootergrisen.dk
der er mange oplysninger on gianco g buddy.!

Jeg er lige blevet færdig med at stille ventiler og skifte olie, og jeg synes også den klikker en del mindre, dog ikke helt ligeså lidt som da den blev købt, men jeg har også sat begge ventiler til 0,1mm da jeg ikke havde en af de der afstandsting med 0,06 og 0,08. Når jeg har kigget rundt på nettet efter spillerum virker det til at den sagtens kan tage 0,1mm, er det noget der er nogen der kan be- eller afkræfte?
har du brugt søgerblad.!

indsuning 0.06 udblæsning 0.08

har du ikke manualen.!

søgerbladet kan du købe i thansen. fra 25 til 40 kr.
den har mellem liggende område i sættet. med 13 blade.!
Annonce
ja det har jeg, men mit går fra 0,05mm til 0,1mm, så jeg satte derfor begge til 0,1mm.
Prøv at justere med 0,8mm på dem begge.

Det plejer jeg altid at gøre og det virker helt fint. Sørg for at spænde det hele ordenligt til så det ikke løsner sig (Dog uden at "vold spænde")

Skift derefter olie og kontroller rullerne.

Hjalp det?

R. C. Nielsen

Det endte selvfølgeluig med at det var min første indskyddelse, udstødningspakningen, da jeg tjekkede første gang troede jeg der ikke skulle være nogen i, da der ikke var noget som helst, men det fandt jeg så ud af var fordi den var brændt fuldstændig væk xD
Ja der kan man bare se. :-)

R. C. Nielsen

Lyder mærkeligt at udstødningspakningen skulle være brændt fuldstædigt væk.
Den er lavet i metal : http://www.thansen.dk/product.asp?c=5919859526&n=-1251495528&pn=-1251455022

Det kan da godt være den slet ikke har været sat i fra starten men ellers kunne det måske være når du tager udstødningen af at den er røget af eller har hængt fast i topstykket også måske røges ud.

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis