Jeg har truffet en beslutning om min køkkensokkel

Hejsa folkens

Jeg har tænkt mig at lave noget - som jeg faktisk ikke kan finde billeder af nogle steder på nettet, men som jeg håber og tror på bliver ganske flot.

Byg en sokkel af glasbyggesten - de er på tilbud i Silvan i denne uge til omkring 10kr per stk.

De er 19cm høje, med en fuge i bunden til at holde den fast - vil de nok blive omkring de 19,5 cm.

På bagsiden af disse glasbyggesten, vil jeg have sat noget af det "diskressions folie" man sætter på toiletvinduer o.lign. mest af alt for at man ikke lige skal kunne kigge igennem glasbyggestenene, for hvis der nu kommer skidt inde under køkkenskabene vil det ikke se så fedt ud.

Under skabene, skal desuden males hvidt (hvorfor? - kommer senere).

Det er de klare glasbyggesten med wave som i kan se herunder.



Herefter skal der monteres en LEDBÅND som denne:


Denne skal monteres enten ovenpå eller bag glasbyggestenen, og sættes til at man stadig kan have den til at lyse - når loftslyset i køkkenet er slukket. Så der er en hygge navigationslys når det er mørkt og man skal rundt i huset. 

Hele stueetagen bliver kun køkken, alrum (spisestue) og 12m2 toilet og trappeopgang til loftet.

Planen er lidt, at man får det LED bånd til at tænde og slukke alt efter hvordan belysningen er udendørs - altså om der er mørkt udendørs. Desuden med override så man altid kan tænde det.

Et LED bånd bruger utroligt lidt strøm, 5m er cirka 35W og har en levetid på 25-50.000 timer - så jeg behøver ikke bekymre mig meget om at skulle flytte køkken for at skifte pærer

Glæder mig til at komme i gang med det, men lige på nuværende er vi igang med at hæve lofterne i køkkenet - så der er samme loftshøjde i hele huset



Vi har købt et gammelt hus, og går i gang med at sætte dette i stand - og har lavet en side der gerne skal vise hele projektet fra start til slut. VoresByg.dk Derudover er jeg freelance PHP, MySQL og JQuery programmør og står bag blandt andet Lotto og Radio Online som egne projekter

Hejsa folkens Jeg har tænkt mig at lave noget... Vis hele indlægget
33 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af jakob zp på 06 okt 2011 21:27
3500 inkl ovn, det kalder jeg et fund!
Måtte også lige tjekke dit postnummer, selvfølgelig er du osse jyde ;-) Vi kan bare der der handle-pis :-D

Jah det var faktisk ikke så dårligt et køb 

Vi har købt et gammelt hus, og går i gang med at sætte dette i stand - og har lavet en side der gerne skal vise hele projektet fra start til slut. VoresByg.dk Derudover er jeg freelance PHP, MySQL og JQuery programmør og står bag blandt andet Lotto og Radio Online som egne projekter

Hold da op det ser godt ud

Mvh

Morten

Skrevet af cuk på 07 okt 2011 09:52
Her er et par biller af hvordan det kan se ud, giver naturligvis mere effekt nå det er mørkt

Jeg kan ikke se nogle billeder?

Vi har købt et gammelt hus, og går i gang med at sætte dette i stand - og har lavet en side der gerne skal vise hele projektet fra start til slut. VoresByg.dk Derudover er jeg freelance PHP, MySQL og JQuery programmør og står bag blandt andet Lotto og Radio Online som egne projekter

Kan du evt. sende dem på en mail til php {snabel av du} modified.dk ?

Vi har købt et gammelt hus, og går i gang med at sætte dette i stand - og har lavet en side der gerne skal vise hele projektet fra start til slut. VoresByg.dk Derudover er jeg freelance PHP, MySQL og JQuery programmør og står bag blandt andet Lotto og Radio Online som egne projekter

Nu er jeg desværre ikke ret nem et imponere.

Lysset er måske OK - men afskærmningen med plexiglas er delsvis unødvendig og ser dels skrækkeligt ud.
Lige præcis i det tilfælde hvor køkkenet er fritstående er det relativt nemt at gøre rent inde under elementerne. Og mit gæt er at der ikke oprindeligt har været nogen afskærmning.
Hejsa

I forbindelse med min gamle tråd på http://www.lav-det-selv.dk/Forum/aft/166649, har jeg nu afsluttet min køkkensokkel i Glasbyggesten med LED lys.



Jeg har skrevet og forklaret nærmere på min side "Opsætning af køkkensokkel i glasbyggesten – med ledbånd lys" om vores byggeprojekt en lille guide til hvordan jeg har gjort - samt en del mere billeder af hvordan det egentlig ser ud.

Håber i kan bruge dette til inspiration - det tog mig mange søvnløse timer at tænke og spekulere på hvordan det skulle være 



Vi har købt et gammelt hus, og går i gang med at sætte dette i stand - og har lavet en side der gerne skal vise hele projektet fra start til slut. VoresByg.dk Derudover er jeg freelance PHP, MySQL og JQuery programmør og står bag blandt andet Lotto og Radio Online som egne projekter

Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også