Ledningsføring af cnc kit

Hej alle

Er ny ud i cnc, har lige fået leveret følgende kit,

der er 6 ledninger og kan efter vejledningen skal jeg bruge 4 ledninger, henholdsvis

sort, rød, grøn og blå, herefter er der hvid og gul i overskud, skal disse bare hænge ud i den fri luft? har fulgt vejledningen til Mach3 og kan få programmet til at køre, men ingen reaktion på motorerne som er nema 23 stepper motorer.

Håber nogen kan hjælpe, så jeg kan komme videre med mit projekt.

Hilsen Kjeld

19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er du sikker på at du har sat alle fluebenene rigtigt i mach setuppen ?

Har du kontrolleret forbindelserne i stepmotorerne med et ohm-meter? Farverne på ledningerne er jo ikke standard!

Kan din PC levere den nok power fra printerporten. Der er en del fejldesign i dette kort som kan give problemer. Denne tråd på cnc-zone viser hvordan lidt modifikationer gør kortet brugbart:  http://www.cnczone.com/forums/general_electronics_discussion/110986-how_i_fixed_my_chinese.html

/Niels

PS Her er en opsætningsvejledning til emc-2 hvis du skulle få lyst til at prøve emc-2 istedet: http://wiki.zentoolworks.com/index.php/Morgan%27s_EMC2_Config_for_TB6560_driver

Hej Niels

Tak for svaret, når du siger at teste motorer med ohm meter, kan du beskrive det nærmere?

Kan se at det kort du linker til har 3 stik, mit har kun 2, et til printerport og et til manuel kontrol.

Vedr. strøm kapasitet, så bruger jeg en ældre IBM Thinkpad bærbar hvor der er en printer port indbygget, ved ikke om den giver power nok? min stationære har ikke printerport, kun usb port

Hilsen Kjeld

Hej Igen Niels

Jeg har lige haft ohm meter på og ( gul,sort,grøn) har forbindelse til hinanden, og ( hvid, blå, rød ) har forbindelse til hinanden.
Dette er også det de viser i opsætnings vejledningen.
Hilsen Kjeld
Du skal muligvis også rode med bios-opsætningen for printerporten. Jeg er ikke mach-expert så jeg kan ikke alle de små finurligheder når det ikke virker.

Kortet er lavet i to versioner. Den du har som kan styre 3 motorer og så en som kan styre 4 motorer. Begge kort har den samme "fejl". Og det virker meget bedre når den er rettet.

/Niels

Hej Kjeld

Rolig nu! Jeg skriver IKKE at kortet er ubrugeligt!

Det kan sagtens bruges som det er, blot er det ikke optimalt designet og man kan undres over at fabrikanten ikke har rettet kortet da flere har skrevet om det.

Endnu engang har du checket at hele Mach3 opsætningen er som beskrevet i vejledningen som fulgte med kortet? Step og direction er nemlig ikke som på de fleste andre interfaces!!!

/Niels
Hej Niels
Ja det har jeg og da jeg ville prøve det igen sagde det
en underlig lyd fra kortet og det lugtede brændt så
en af komp er nok svedet af, det har jeg også læst at en
anden har prøvet, derfor tror jeg ikke jeg vil spilde mere
tid på dette kort, derfor spørgsmålet til dig :-)
hvad bruger du? Hilsen Kjeld
Hej igen

Jeg ved ikke hvilken komp det er, blæseren kører med meget lave omdr. efter det skete.
Har naturligvis kontaktet vantai motor med en reklamation over kortet, men tror jeg
vil have noget der er bedre.

På forhånd tak Kjeld
Surt :-(

Jeg er nok for meget "gør det selv" til at vejlede dig om et andet kort.

Jeg købte kortet, motorer og strømforsyning til et lille hurtigt cnc-projekt aleme på baggrund af prisen!

Da jeg efterfølgende var utilfreds med performance gik jeg på jagt efter oplysninger om andre havde samme problemer som mig og fandt derved tråden på cnc-zone.

Mit næste projekt er med et interface kort fra www.planet-cnc.com og hjemmebyggede motordrivere. Det bliver sikkert picstep driverne som jeg har gode erfaringer med. http://www.fromorbit.com/projects/picstep/

/Niels

Hej Niels

Ok jeg takker for din tid, så vil jeg på jagt efter et nyt kort.

Held og lykke med dit projekt ;-)

Fortsat god søndag.
Hilsen Kjeld
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis