mursten revner

Hej. jeg er lidt på spanden og håber at nogen kan komme med lidt hjælp til mig. Jeg har opdaget at mange af murstenene på mit hus har tynde lodrette revner. Det drejer sig om vest og sydsiden af huset. Der er små revner i ca 70 % af stenene, fra sokklen og op til en højde på va 180 cm. Huset er bygget i maskinsten med huller inden i . Jeg har ikke ret meget forstand på mursten men tænker på om det har betydning for murværket, om stenene skal skiftes eller om jeg bliver nødsaget til at filse mit hus. Huset er et typehus fra 1979.
Hej. jeg er lidt på spanden og håber at nogen kan... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at klikke på den vedhæftede fil...
Nå er det så'n man gør.

Det er da nogle fine revner.
Men hvad og hvorfor ved jeg ikke.
Men måske Kalk- og Teglværksforeningen af 18-og-rødkål ved hvad der er for nogle revner.

Men en eller anden svækkelse eller fejl i. forb. med fremstilligen må det da være?
Er der kke en murer herinde som kan sige lidt om revnerne.
Prøv lige at slå et smut forbi : http://www.mur-tag.dk/index.php?id=187

Læs særligt de sidste afsnit om små stenrevner :-)

Mvh.

René

Det er som jeg kan se en ganske normal situation som ikke vil blive kommenteret i en evt. tilstandsrapport.
Det eneste mærkelige er hvis de små revner kun er på vest- og sydsiden, men det kan måske være fordi de er blevet mere synlige her, på grund af at vejrliget normalt er hårdere ved konstruktionerne her.
Annonce
Godt så.

Men det kunne nu være godt at få en forklaring på hvorfor de revner opstår ved produktionen.

Mur + tag fortælder det jo ikke!!!
Skrevet af hpox på 25 okt 2011 12:27
Godt så.

Men det kunne nu være godt at få en forklaring på hvorfor de revner opstår ved produktionen.

Mur + tag fortælder det jo ikke!!!

Det har sikkert noget med fugtigheden på "stenen" at gøre inden den bliver brændt - og så kommer revnerne under brændingsprocessen, eller afkølingen.

Mvh.

René

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis