leder efter de rigtige spots

Hejsa

Håber der er nogen der kan pege mig i den rigtige retning, nu har jeg i flere måneder forsøgt at finde de helt rigtige spots (LED) til vores gang.

Jeg har haft meget fokus på nordlux da de umiddelbart ser pæne ud, men uheldigvis kræver de meget "luft" ved montage bredde/længde på 30 cm hvilket jeg ikke har (bredden).

Forestil jer at i min gang har jeg en trækant rundt ved væggen som er ca. 20 cm. bred og med 20-30 cm. til loftet (nok lavet for at skjule elinstallationerne).

Er der nogen som har forslag til mærker/model som vil kunne sættes op, jeg har primært fokuseret på LED spotlights, men hvis man blot kan skifte pæren til LED efterfølgende så er det også fint.

Umiddelbart er jeg blevet anbefalet af en elektriker at gå efter 230V spots med GU10.

Mvh

Benny
Hejsa Håber der er nogen der kan pege mig i den... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Mit forslag er at bruge nogle spots der må bygges direkte op i isolering (de fylder 12 cm op af) men må dog max have 35 W Gu10 pærer i, men hvis nu du bruger LED på 3x1 W holder du dig også langt under det... Vi sælger mange af den slags... Mere info så kontakt mig... ;-)

Hej igen

Nej det er ikke det bedste billede, det indrømmer jeg, det er taget med en mobil tlf. Jeg sletter galleriet og tilføjer billede her, ser om jeg kan gøre det større.

MEN og så må jeg jo prøve igen at forklare :-)

Jeg har en 20 cm. vandret trækant rundt i min gang, den er placeret ca. 20-30 cm. fra loftet. Tykkelsen er ca. 1,5 cm.

På billedet kan man se kanten som er i begge sider og har farven mørkegrå.

De spots som jeg vil have skal kunne bygges op i den træramme ved at man borer huller og sætter dem lodret op, de skal også kunne kippes.

Med venlig hilsen

Benny


 

Så ville jeg ikke vælge GU10, da de er højere end pladens tykkelse.
Så hellere nogle 12V møbelspots, som kan laves plane med pladen. Du har jo rigeligt plads til transformatoren oven på pladen.
F.eks.
http://www.lite-house.dk/shop/moebel-spot-med-4652p.html
http://www.el-grossisten.com/pi/M%C3%B8belspot_hvid_med_2m_ledning_kipbar_7717_1583.aspx
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis