leder efter de rigtige spots

Hejsa

Håber der er nogen der kan pege mig i den rigtige retning, nu har jeg i flere måneder forsøgt at finde de helt rigtige spots (LED) til vores gang.

Jeg har haft meget fokus på nordlux da de umiddelbart ser pæne ud, men uheldigvis kræver de meget "luft" ved montage bredde/længde på 30 cm hvilket jeg ikke har (bredden).

Forestil jer at i min gang har jeg en trækant rundt ved væggen som er ca. 20 cm. bred og med 20-30 cm. til loftet (nok lavet for at skjule elinstallationerne).

Er der nogen som har forslag til mærker/model som vil kunne sættes op, jeg har primært fokuseret på LED spotlights, men hvis man blot kan skifte pæren til LED efterfølgende så er det også fint.

Umiddelbart er jeg blevet anbefalet af en elektriker at gå efter 230V spots med GU10.

Mvh

Benny
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvor stor må indbygningshøjden være?

Daxtor Easylight (http://www.daxtor.com/index.php?option=com_content&view=article&id=51&lang=da) kunne måske være en mulighed.
Hej Jens

Altså der er en 20-30 cm op til selve loftet, men jeg vil egentlig gerne begrænse højden da afstanden til trækanten for spotten kun vil blive omkring 10 cm. Og jo højere jo mere kan man se af spotten foroven.

Jeg glemte at nævne jeg gerne vil have spots med kip.

Og tak for linket, dem vil jeg da kigge nærmere på, en fordel de er sorte da loftet er sort og de dermed vil være mere skjult :-)

Mvh

Benny
Er ikke helt sikker på jeg forstår hvordan trækanten er placeret. Kan du ikke prøve at lave en tegning.

Skal spottet sidde på trækanten, i loftet eller hvordan? Jeg opfattede dit spørgsmål som du ville bygge dem ind i loftet, men de skal måske påbygges?
Hej Jens

Kan godt se det kan opfattes forkert, det jeg har i min gang er en 20 cm. bred træplade rundt ved væggene.

Jeg vil så bore huller i den træplade som er ca. 1,5-2 cm tyk og sætte spots der.

Giver det mening, ellers så laver jeg selvfølgelig en tegning :-)

Mvh

Benny
Hej Benny J

Du spørger til foreslag og mærker , og din elektriker har anbefalet spot med 230V som indbygningsspot det ville jeg også have gjordt især med Gu10 fatning fordi der er stor udvikling i pære med Gu10 fatning.
Du ville kunne finde en komplet indbygningsspot med pære , som Easy2Light og der er flere andre med Gu10 fatning så kan du jo vælge at skifte til LED senere bare det er med Gu10 sokkel.

Som jeg forstår det har du mindst 20 cm til fast loftet så du har et nedstroppet loft på den måde har du god plads til forskellige indbygningsspot der er imellem 13,5 cm og 9,5 cm i højden , havde du mindre plads kunne du bruge indbygningsspot med lav højde , de er blevet meget populære i nye byggerier fordi de med kun 60mm kan monteres under dampspærren

Et rigtig godt valg ville være en Rosetta 230V indbygningsspt med Gu10 fatning der må indbygges direkte op i isolering hvis du får brug for det, du vil også nemt kunne skifte til LED pære senere.

Held og lykke med din belysning i gangen og læg gerne et billed op med før og efter indbygningsspot.

Lad dig inspirere her, og tryk gerne på syntes godt om på min side.
Facebook.com søg efter: Salgskonsulent Reene A Nielsen

Du kan også læse mere om hvem jeg er via min LinkedIn profil.
https://www.linkedin.com/in/reene-a-nielsen
Søg Reene A Nielsen på LinkedIn
Hej Reene

Tak for links til mulige spotlights, det kunne helt sikkert også være en mulighed med nogle af disse.

Men lige for at undgå misforståelser så vedhæfter jeg et billede af vores nuværende loft i vores gang, altså det med at jeg har en form for 20 cm.træplade/kant rundt ved væggene og det er her jeg ønsker at sætte de nye spotlights, ikke i selve loftet.

Indtil videre tak for jeres forslag

Mvh

Benny
og her er linket til billedet af vores gang :-)

http://www.lav-det-selv.dk/Gallerier/Visgalleri/xmid/428
Hej igen

Skal bare lige sikre mig at de spots i har foreslået også kan anvendes i den træplade som er langs væggen i min gang, jvf. tidligere link til billede?

Med venlig hilsen
Benny
Hej igen.

Jeg bliver desværre ikke meget klogere af at se billedet, da det er meget svært at se noget på det. Er lidt småt :-) (Du kan i øvrigt indsætte billederne direkte i forummet. Du behøver ikke lave et album)

Sidder de omtalte træplader vandret eller lodret? Skal spottene sidde vandret eller lodret. Skal det være nogen, som påbygges pladen, eller skal de monteres igennem et hul i pladen. Hvor meget plads er der bag pladen?
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis