Afstandsmåler med SMS funktion

Hej Alle,

Jeg søger en der kan hjælpe mig med at lave en afstandsmåler der kan sende målingerne via SMS. Har ingen elektronik erfaringer, udover folkeskolen.

På forhånd mange tak!

MVH.

Hej Alle, Jeg søger en der kan hjælpe mig med... Vis hele indlægget
28 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Tak for hurtigt svar.

Virker fint.

Kender du et program der kan kompilere Arduino projekter i en binær fil og så et program der kan uploade filen til Arduino?
Hmmm der kan jeg ikke lige hjælpe

Men måske er du bedre hjulpet med AVR studio:
http://www.atmel.com/microsite/avr_studio_5/default.asp?source=redirect
og så en uploade Programmet over ISP (den 6 polede connector på din Arduino), du skal så bare være klar over at så 'smider' du din bootloader i den processor der sidder på boarded.

/Hideout

 

Tænker på om en C compiler ikke kunne klare det? Og så bruge et PIC program via rs232 til at uploade med, men jeg kan jo ikke undvære en bootloader?
Som sådan kan du godt undvære en bootloader.
Bootloaderen er bare et program der kan finde ud af at omprogrammere en anden del af flash hukommelsen og derefter begynde at eksekvere den kode der ligger der. På den måde er det muligt at overføre programkode f.eks via rs232 til atmegaen i stedet for at bruge et programmeringskabel.

Men hvis du bruger et programmeringskabel behøver du på ingen måde en bootloader.
Annonce
@GDS-Elektro

Har fundet ArdUp som kan uploade .HEX til Arduino. Den returnerer:

Scanning for Arduino.

NO COM PORTS FOUND.

Enhedshåndteringen siger COM9

Har du evt. en løsning?
Jeg har ikke lige nogen løsning bortset fra at comm9 virker lidt højt.
Jeg ville da tro du inde fra dit arduino ide ville kunne loade dit program til arduinoen såfremt bootloaderen er i atmegaen selvfølgelig?
Som sagt har jeg kun brugt atmegaer uden arduino bootloader og IDE.

Jeg bruger avrdude til at programmere mine atmegaer og enten avrstudio eller compileren direkte til at kompilere koden.
Tak for dit svar!!

Har lige akkurat fået AvrDude til at virke!! Hooray!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis