Advarsel mod Bosch AHS 54-20 Li

Advarsel mod Bosch AHS 54-20 Li

Hækkeklipperens sværd ruster af sig selv. Efter klipning af hæk, rengjorde jeg sværdet og smurte sværdet ind i Chain grease og sprayede beskyttelse kassen til sværdet ind i fedt indvendig.
2 mdr. senere var sværdet rustet. BauHaus Odense sendte hækkeklipperen ind til Bosch Telegrafvej Ballerup Som afviste reklamationen med ingen begrundelse.

Ved ikke om det er relevant for jer på det her site; men jeg prøver bare at fortælle LDS folket, at de skal købe en anden hækkeklipper.

Mvh Gumse

Advarsel mod Bosch AHS 54-20 Li... Vis hele indlægget
57 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
til min hækkeklipper en viking HE 715. som nu under stihl.!
og jeg bruger kædesavs olie. og den holder klingen ren for harbiks.
under brug.!!!

det sjove er at du bruger shain grease på spray.
men hvad skal cykel kædesmørelse til hækkeklipper.
og på billedet ser da tørt ud.
siden den ruster.?

så er der nok vand i skeden.!!! (kondensvand).
Æh... som udgangspunkt er der vel 2 punkter at holde fast i her:
1. Fabrikanten af et givet produkt skal angive som en del af produktet angive hvorledes det vedligeholdes for at opretholde garanti. Står der ikke navngivet et produkt (ex. WD40) må man antage at man må smøre den ind i margarine og stadig reklamere inden for en 2 årig periode.
2. Hvis produktet er defekt (hold lige fast i det ord) inden for 6 mdr. antages det, at produktet var defekt ved levering ( det er forbrugerrådets formulering) og som sådan har bruger ( for såvidt vedligeholdt efter forskrifterne) krav på reparation eller ombytning efter fabrikantens valg.

Jeg er af den opfattelse, at Bosch ikke opfatter produktet som defekt, hvilket det jo heller ikke er i en funktionsmæssig sammenhæng. Men det er vel åbenlyst at det er defekt ud fra et kosmetisk synspunkt?

Jeg ville kaste produktet retur igen hvis vedligeholdelsesvilkårene er overholdt, men indledningsvis læse alt det med småt i instruktionen omkring almindelig brug og slid.

Jeg forstår heller ikke den der med "chain grease"? Som motorcyklist kender jeg godt det jeg opfatter som "chain grease" og det er godt noget fedtet stads... på den ufede klistrede måde og jeg ville aldrig smøre andet end drivkæder med den slags.

Har på fornemmelsen, at ikke alle herinde læser tråden, inden de svarer på et indlæg. Igen det er ikke den gammeldags chain grease jeg snakker om; men derimod den her Link igen igen http://www.super-help.com/en/50150.htm  Oversættelse
Til normalog selv-lubricantingkædermed fremragendepenetration.Holderkæder,-ringog ledordentligtsmurt.Reducererfriktionog forhindrerkorrosion.

Mvh

Jeg har nu læst dit første indlæg

Jeg holder stadigvæk på, at blankt tørt metal, indsmurt i syrefri olie, det ruster ikke, sålænge der er en olie film.
Så derfor tvivler jeg på, at kædeolien du har brugt ,har de ønskede koritions beskyttende evner.

mvh jens


 

Annonce
Okay jens Har noget værktøj jeg bruger ovre ved min brændestabel (udendørs) kædefilelærer, skiftenøgle og andre ståldele, de er smurt ind i førnævnte grease og værktøjet er der ikke nogle pletter på (rust)
Mvh
hvad er chain grease. i taler om. i srådens start.!!!
cykel smørelse. eller kæde smørelse. (lidt dumt spørsmål. hækkeklipper smørelse.)

og jeg bruger kædesavs olie. til min hækkeklipper. (har motorsav).
som alternativ motorolie. med smørekande.

ups.

jeg har over set. tråden den 1 seb. 16.03. med spraydåsen med kædesmørelse
sådan noget klæbrit masse der næsten "klister klingen sammen.!
under opevaring.! og lidt rust.!!!!!
Den kædefedt du har benyttet er beregnet til motorcykel kæder med o-ring. Det er noget nær det ringeste du kan benytte. Selv margarine vil jeg forvente fungerer bedre.
Problemet er at din fedt spray er beregnet til at hænge fast og modstå høj tryk belastning. det en hækklipper har behov for er smøring.
syrefri olie eller almindelig motor olie, gør ikke den store forskel. bare det er en olie og man enten får vandet væk eller kapslet det inde så det ikke kan få ilt.

Nu skrives der at stålet ruster fordi det er for billigt. det er forkert. stålet ruster fordi man har valgt det ud fra den funktion det har. alle gode skærende værktøjer af metal kan ruste.

WD40 er god fordi det er en vandfortrænger, ikke et smøremiddel selv om den delvist godt kan bruges sådan.

Jacob
hvis du skal holde til kæde olie. så er det kædesavs olie
til motorsave du skal bruge. den er god til hækkeklipper.!
men som andre i tråden også siger at bruge "motor olie".
dog bare ikke regulært kæde olie. til alle former af cykler. der bruger
drivkæder.!!!

men ud fra din påstand med chain grease. hvoffor ruster den så.
Skrevet af Gumse på 01 sep 2011 17:30
Okay jens Har noget værktøj jeg bruger ovre ved min brændestabel (udendørs) kædefilelærer, skiftenøgle og andre ståldele, de er smurt ind i før
nævnte grease og værktøjet er der ikke nogle pletter på (rust)
Mvh

Fejl indlæg igen. Kan ikke få lov til at redigere, slette eller noget som helst, det træls.


Der er yderligere 27 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis