Advarsel mod Bosch AHS 54-20 Li

Advarsel mod Bosch AHS 54-20 Li

Hækkeklipperens sværd ruster af sig selv. Efter klipning af hæk, rengjorde jeg sværdet og smurte sværdet ind i Chain grease og sprayede beskyttelse kassen til sværdet ind i fedt indvendig.
2 mdr. senere var sværdet rustet. BauHaus Odense sendte hækkeklipperen ind til Bosch Telegrafvej Ballerup Som afviste reklamationen med ingen begrundelse.

Ved ikke om det er relevant for jer på det her site; men jeg prøver bare at fortælle LDS folket, at de skal købe en anden hækkeklipper.

Mvh Gumse

Advarsel mod Bosch AHS 54-20 Li... Vis hele indlægget
57 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
I BauHaus advarede de mig mod at bruge Wd 40 og på reklamationen skulle man oplyse, hvad slags smøremiddel, man brugte. BauHaus fortalte mig, at dem der skrev Wd40 blev afvist med det samme.

Mvh
@Gumse:
det er muligt vi taler om forskellige ting. Det jeg kender som "chain grease" er det klæbrige lyserøde stads man bruger på kædesave.
Men måske mener du fedt til cykel/motorcykelkæder? Det er OK.

Ang. WD40: det er hverken et smøremiddel eller rustbeskyttelsesmiddel. WD40 er beregnet til at løsne rust. Når det fordamper er dit stål dårligere beskyttet end før anvendelsen. Men der eksisterer en overtro om at WD40 duer til alt.

MvH,

Bent.
Skrevet af Gumse på 30 aug 2011 23:11
På reklamationen sedlen til Bosch, skulle jeg skrive oplysninger om mærket, jeg havde brugt til at smøre klingen med og det godtog Bosch. Argumenter på bordet Bent hvorfor er Chain Grease det værste man kan smøre stål ind i ??? Vil godt væde på at du ikke ved det og derfor ikke svarer
[url]http://bil.guide.dk/Slut%20med%20f%C3%B8ljetonen%20om%20pl%C3%A6neklipperolie_1751272 [/url]

Mvh

Ps. I sidste ende, handler det jo om stållegering, jo bedre stål jo mindre rust (højere pris på stål / klinger for Bosch )  og ja jeg ved godt at man ikke kan bruge rustfast stål, til gode skær.


Det er jeg klar over prøver igen http://bil.guide.dk/Slut%20med%20f%C3%B8ljetonen%20om%20pl%C3%A6neklipperolie_1751272 Lavede en fejl og ville slette; men der er der åbenbart store problem med. Skrev til staff for lang tid siden, om et andet indlæg jeg ville have slettet; men staff sover åbenbart her på sitet.
Mvh
Annonce

Helt sikkert en dårlig fabrikation, som Bosch har lavet.

Men havde sværet været helt tørt, og smurt ind i syrefri olie, så var det ikke rustet.

Det jeg kender til "chain grease" er på spray af fabrikaterne Kema juel, og Rocol.

Det er jo noget forholdsvis, fedtet og klæbrig stads, som ikke har til hovedformål at rustbeskytte (og nok ikke syrefri), og har ikke den helt store indtrængningsevne.

Jeg er ikke den store WD-40 fan, men det er vel olie og petrolium, og det har jo begge dele, rustbeskyttende evner.

mvh jens

http://www.super-help.com/en/50150.htm og bid mærke i at det er syrefri og modvirker corrosion. Bedre kan det ikke blive.

Mvh

Ps. har skrevet i et tidligere indlæg, at sværdet var tørt / renset og smurt ind i det nævnte produkt.
Skrevet af Bent Andersen på 31 aug 2011 14:56
@Gumse:
det er muligt vi taler om forskellige ting. Det jeg kender som "chain grease" er det klæbrige lyserøde stads man bruger på kædesave.
Men måske mener du fedt til cykel/motorcykelkæder? Det er OK.

Ang. WD40: det er hverken et smøremiddel eller rustbeskyttelsesmiddel. WD40 er beregnet til at løsne rust. Når det fordamper er dit stål dårligere beskyttet end før anvendelsen. Men der eksisterer en overtro om at WD40 duer til alt.

MvH,

Bent.


Æhhhh - WD40 er et smøremiddel .. Bl.a... Faktisk også korrosionsbeskyttelse..

http://www.wd40.dk/markenportfolio_wd40_faq_dk.php

 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

http://www.toolworld.dk/text/msds/8/80035.pdf Men derfor vil Bosch stadigvæk ikke have man bruger det til klinger. Cykelhandlere af de bedre, advarer også imod det; men det kan jo være fordi de bare vil sælge deres egne produkter.
Mvh

Hej

Som mangeårig medarbejder i et Bosch Service værksted vil jeg da lige komme med en kommentar til de forudgående indlæg.
Har i min tid repareret mange hækklippere og set mange rustne klinger derfor denne "fidus"

Når jeg starter med at klippe smører jeg hver enkelt tand i skæret med en lille dråbe almindelig billig motor olie fra en almindelig pumpe kande og det gør jeg også en gang i mellem mens jeg klipper.

Efter jer er færdig med at klippe gør jeg det samme, men denne gang lader jeg lige klipperen køre et lille stykke tid for at fordele smøringen.

Derefter trækker jeg en gammel skisok over klingen og sætter derefter klinge hylsteret på,

Min klipper er mere end 10 år gammel og der er ikke antydning af rust på den, og i øvrigt tror jeg ikke at det har noget med typen eller fabrikatet at gøre om klingen ruster eller ej !

Hilsen Polobjørn


"AUTOELEKTRIKEREN"
Der er yderligere 37 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis