Nogen der kender www.elforbundet.dk

Er der nogen der kender til www.elforbundet.dk?
Jeg har fået anbefalet at melde mig til denne gratis tjeneste. Det hele går ud på, at vi som forbrugere, ved at stå sammen, kan spare penge på vores elregninger.

Men er der nogen herinde der har erfaringer med dette tilbud og ved om man virkelig kan spare penge på sin elregning bare ved at melde sig til.

Mvh. Benjamin

Er der nogen der kender til www.elforbundet.dk ?... Vis hele indlægget
31 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Hej S. Fabrin

Elregningen består af to dele. Den ene del dækker ca. 75 % af udgifterne og er ikke i fri konkurrence. Udgifterne hertil skal afregnes direkte hos det lokale forsyningsselskab - uanset hvem der vælges som leverandør af dine kwt. Beløbet hertil er forskelligt alt efter hvor i landet man bor, og derfor skal vi ikke begynde at skønne på, hvad de forskellige forsyningsselskaber kræver i deres lokalområder. Udgifterne går til afgifter, offentlige forpligtelser, nettarif, abonnement mv.

De sidste ca. 25 % af elregningen dækker den frie markedsel, og det er denne del der er i fri konkurrence, og den eneste del af elregningen som man kan sammenligne med.

Prisen endte sidst i 48,8 øre pr. kwt. for vest og 49,3 øre pr. kwt. for øst. Priserne er inklusiv moms.

Det er muligt at du mener, at en her & nu besparelse på 13-14 øre pr. kwt er minimalt, men et sted skal vi jo starte, og jo flere vi står sammen på www.elforbundet.dk jo bedre aftaler kan vi lave.

Finder du 500 kr. på gaden, så er jeg sikker på, at du synes at det er værd at bukke sig efter - det her er lidt det samme. Bruger du 4.000 kwt årligt, så er der en skønnet besparelse på over 500 kr. at hente, og når alt sker automatisk, så er det faktisk meget pænt.

Med venlig hilsen
Morten Sinding

Skrevet af www.elforbundet.dk på 21 sep 2011 13:48

Hej S. Fabrin

Elregningen består af to dele. Den ene del dækker ca. 75 % af udgifterne og er ikke i fri konkurrence. Udgifterne hertil skal afregnes direkte hos det lokale forsyningsselskab - uanset hvem der vælges som leverandør af dine kwt. Beløbet hertil er forskelligt alt efter hvor i landet man bor, og derfor skal vi ikke begynde at skønne på, hvad de forskellige forsyningsselskaber kræver i deres lokalområder. Udgifterne går til afgifter, offentlige forpligtelser, nettarif, abonnement mv.

De sidste ca. 25 % af elregningen dækker den frie markedsel, og det er denne del der er i fri konkurrence, og den eneste del af elregningen som man kan sammenligne med.

Prisen endte sidst i 48,8 øre pr. kwt. for vest og 49,3 øre pr. kwt. for øst. Priserne er inklusiv moms.

Det er muligt at du mener, at en her & nu besparelse på 13-14 øre pr. kwt er minimalt, men et sted skal vi jo starte, og jo flere vi står sammen på www.elforbundet.dk jo bedre aftaler kan vi lave.

Finder du 500 kr. på gaden, så er jeg sikker på, at du synes at det er værd at bukke sig efter - det her er lidt det samme. Bruger du 4.000 kwt årligt, så er der en skønnet besparelse på over 500 kr. at hente, og når alt sker automatisk, så er det faktisk meget pænt.

Med venlig hilsen
Morten Sinding

Vi kan overhovedet ikke være uenige om ar 500,00 er vær at bukke sig efter. Nu ved jeg ikke hvor du har dine prisoplysninger fra, men jeg har lige undersøgt priserne på el fra SEAS-NVE. Der er priserne opgivet til øst: 55,48 ører mod din pris på 49,3 ører og for vest 53,22 ører mod din pris på 48,8 ører. Dette giver en besparelse på 6,18 ører henholdsvis 4,42 ører. Du reklamerer med en besparelse på ca. 14 ører. Dette er en besparelse, som er i omegnen af 2 til 3 gange den reelle besparelse. Det ligner vildledning af dine potentielle kunder.


fase
Hej S.Fabrin,

Vi opgør skønnede besparelser i forhold til det myndighedsregulerede kvartalsprodukt, som 90 % af danskerne benytter. Det synes vi er mest rimeligt. Havde vi opgjort det i forhold til f.eks. NaturEnergi, så havde besparelsen været på over 30 %, men det ville ikke være retvisende for den generelle forbruger.

De priser du oplyser er faktuelt forkerte. Forsyningsprisen hos SEAS-NVE er pt. 62,44 øre, altså havde elkunder fra dette forsyningsnet kunnet få en pris der var 13,14 øre billigere pr. kwt, hvis de havde deltaget i den sidste licitation på www.elforbundet.dk.

Jeg vil lige præcisere, at vi er en gratis indkøbsforening for private, og vi har ikke kunder, vi har medlemmer! Vi står sammen på EL Forbundet, og det er gejsten og viljen hos medlemmerne, som er den direkte årsag til, at vi dagligt bliver flere og flere der kæmper for bedre aftaler.

Med venlig hilsen
Morten Sinding



Skrevet af www.elforbundet.dk på 21 sep 2011 14:52
Hej S.Fabrin,

Vi opgør skønnede besparelser i forhold til det myndighedsregulerede kvartalsprodukt, som 90 % af danskerne benytter. Det synes vi er mest rimeligt. Havde vi opgjort det i forhold til f.eks. NaturEnergi, så havde besparelsen været på over 30 %, men det ville ikke være retvisende for den generelle forbruger.

De priser du oplyser er faktuelt forkerte. Forsyningsprisen hos SEAS-NVE er pt. 62,44 øre, altså havde elkunder fra dette forsyningsnet kunnet få en pris der var 13,14 øre billigere pr. kwt, hvis de havde deltaget i den sidste licitation på www.elforbundet.dk.

Jeg vil lige præcisere, at vi er en gratis indkøbsforening for private, og vi har ikke kunder, vi har medlemmer! Vi står sammen på EL Forbundet, og det er gejsten og viljen hos medlemmerne, som er den direkte årsag til, at vi dagligt bliver flere og flere der kæmper for bedre aftaler.

Med venlig hilsen
Morten Sinding



Kald det en indkøbsforening som du vil. Der er stadig nogen, der skal betale din og andre ansattes løn. Det er jo ikke første gang foreningen optræder i disse spalter og altid med lige høje anprisninger. Som regel viser det sig sådanne selskaber sælger en god portion varm luft og intet andet.


fase

Mig bekendt er det første gang, at EL Forbundet optræder "i disse spalter". Min løn betales ikke af EL Forbundet, men det ville du vide, hvis du havde ulejliget dig til at undersøge det. EL Forbundet har ingen på lønningslisten. 

Fred være med det, hvis du ikke har lyst til at være med. Du har fået respons på alle dine spørgsmål, men at slutte af med kommentaren "som regel viser det sig..." er simpelthen for plat. Den kommentar står helt for din egen regning!

Med venlig hilsen
Morten Sinding 
Annonce
Ja, man kan da lige så godt bukke sig ned efter den plovmand - eller hvor meget/lidt det bliver til.

Nu har jeg tilmeldt både min helårsbolig og sommerhuset med el-varme - så må vi se hvad det bliver til.

Varmepumpen jeg installerede i februar barberer dog allerede en kraftig del af el-udgiften i sommerhuset, der normalt havde et forbrug på ca. 10.000 kWh/år

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Skrevet af EISOE på 21 sep 2011 17:47
Ja, man kan da lige så godt bukke sig ned efter den plovmand - eller hvor meget/lidt det bliver til.

Nu har jeg tilmeldt både min helårsbolig og sommerhuset med el-varme - så må vi se hvad det bliver til.

Varmepumpen jeg installerede i februar barberer dog allerede en kraftig del af el-udgiften i sommerhuset, der normalt havde et forbrug på ca. 10.000 kWh/år

Ja, nu må se.

Netop modtaget denne - og som nyt medlem med 2 elforbrugere er jeg naturligvis spændt på resultatet

Nu er licitationen igang

Udbudsrunden er påbegyndt, og vi vil i november løbende få bud ind fra elselskaberne. Vi vil efterfølgende forhandle videre med de bedste. Næste aftale forventes helt på plads midt i december. Dit nuværende elselskab har efterfølgende 30 dage + løbende måned til at slippe dig som kunde. Den 1. februar 2012 vil du være i gang med at modtage strøm fra den nye udbyder.

Indtil da modtager du dit elselskabs basisprodukt, såfremt du ikke har været, eller er i en FastPris-aftale længere. Alt foregår automatisk, så det er vigtigt, at du ikke indgår andre aftaler i mellemtiden. Når du først er kommet med i én aftale, så vil du løbende få den fornyet.

Maksimalt pres på elselskaberne

Det er fantastisk hvordan der er blevet løftet i flok, men vi kan fortsat nå at øge presset. I udbudsmaterialet til elselskaberne indgår der denne gang en klausul om, at alle der tilmelder sig inden licitationens afslutning vægtes med i forhandlingsstyrken.

Derfor tæller hvert medlem nu, og kan vi hver især skaffe ét nyt medlem inden aftalen er på plads, så sikrer vi os et maksimalt pres på elselskaberne. Kan du bruge flere flyers eller opslagsark, så svar tilbage på denne mail eller telefonisk 30 20 36 80, hvorefter du modtager dem indenfor få dage.

Den nye aftale

Når den endelige aftale er på plads, vil du modtage en ny mail med resultatet. Her kan du læse mere om aftalens indhold, og hvordan selve skiftet forløber. Vi vil endvidere oplyse, hvordan du kan vælge klimavenlig el, såfremt det har interesse.

TUSIND TAK for indsatsen indtil nu. Vi håber at alle vil give en ekstra hånd den næste tid, så vi opnår et maksimalt pres på elselskaberne.

__________________________

Med venlig hilsen

Morten Sinding

Forbrugerjurist



Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Jeps, vi har lige fået den samme besked og jeg vil da lige sende besked videre til nogle flere potentielle medlemmer.
Bare et tosset navn man har valgt!

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej Alle Sammen

Jeg kan rigtig godt lide ideen med at spare penge på at skifte el-selskabet.. Det er jo den samme strøm!

Men så vidt jeg forstår på Elforbundet har man ikke meget at skulle have sagt i processen selv!?
Og hvis man gerne vil spare penge med det samme og ikke gider vente til næste licitation!!!

Jeg har fundet en side der hedder www.skiftel.dk
Her kunne jeg selv bestemme og skifte med det samme!! Jeg sparede 600 kr på 5 minutter eller sådan noget... Ret rar hjemmeside- Jeg tror det er noget nyt.. Er der nogen af jer der kender siden??

Venlig Hilsen Mette
Skiftel.dk synes jeg ikke om - men den giver mulighed for at forhandle sine egne vilkår modsat elforbundet.dk

Har sammenlignet elforbundets pris med den på energimidt - elforbundets pris efter moms er knap 5 øre ringere end energimidt.

Tre-For som forsyner i trekantsområdet, deres priser ligger i samme leje som energimidt (44øre).

DONG ligger også på 44 øre incl moms - kan ikke se fidusen!

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis