Lys i Siemens opvaskemaskine virker ikke mere

Vi har en nyere (ca. 3 år gammel) Siemens model SE60T393/EU13 opvaskemaskine, der har et indvendigt lys bestående af 3 blå LED's placeret i overdelen lige over lågens top.

Det startede med at de blinkede, men nu er de holdt helt op med at lyse. De skal lyse når lågen åbnes.

LED lysene, vistnok kaldet Emotion Light af Siemens, var noget forholdsvist nyt fra Siemens da vi købte maskinen. Har mistanke til, at de måske reelt over tid ikke kan tåle fugten i maskinen (eller dampen når den åbnes). Så det kan jo være løs forbindelse, fugt og meget mere, der driller.

Nogen er har erfaring med dette eller et godt råd til fejlsøgning?

Vi har en nyere (ca. 3 år gammel) Siemens model... Vis hele indlægget
25 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
har desværre ingen løsning og lys er nu gået helt ud.
Siemens har ikke kunne give mig et klart svar eller fortælle hvilken del man skal udskifte.
jeg gætter på at det er hele printkortet som sidder øverst i lågen.
Hvis man er så heldig at møde en siemensservicemand en dag, kan man spørge ham...
Hej mtlgj

Tror mere på en løs forbindelse eller lignende ved selve LED strimlen. Kan se at LED'ene sidder på nogle små bånd og hver gang lågen åbnes strømmer dampen lige op i LED-strimlen. Det kan den sikkert ikke klare i det lange løb.
Hej mtlgj

For lige at følge op på en gammel tråd. Har du fået dit til at virke?
Hej Henrik,
Jeg har aldrig fundet løsningen, så jeg lever med at det ikke virker....
Ditto her, men kom lige til at tænke på problemet igen. Har også prøvet at Google det igen i det håb, at det var blevet mere udbredt, men heller ikke held her.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis