Lys i Siemens opvaskemaskine virker ikke mere

Vi har en nyere (ca. 3 år gammel) Siemens model SE60T393/EU13 opvaskemaskine, der har et indvendigt lys bestående af 3 blå LED's placeret i overdelen lige over lågens top.

Det startede med at de blinkede, men nu er de holdt helt op med at lyse. De skal lyse når lågen åbnes.

LED lysene, vistnok kaldet Emotion Light af Siemens, var noget forholdsvist nyt fra Siemens da vi købte maskinen. Har mistanke til, at de måske reelt over tid ikke kan tåle fugten i maskinen (eller dampen når den åbnes). Så det kan jo være løs forbindelse, fugt og meget mere, der driller.

Nogen er har erfaring med dette eller et godt råd til fejlsøgning?

Vi har en nyere (ca. 3 år gammel) Siemens model... Vis hele indlægget
25 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Sluppermand den ældre på 07 sep 2011 00:49


Tja, mange har jo  lys i køleskabet, men det køler jo ikke ringere uden lys, der er også rigtigt mange der har lys i deres ovn, selv om den varmer lige godt uden lys og der er adskellige der har lys i deres micro-ovn . . . . . .

Hos os har vi pt. lys i køleskab, ovn, micro-ovn, opvasker og tørretumbler og det vil vi ikke úndvære. Når vaskemaskine og frysere skal skiftes, skal der også helst være lys i dem.

Det du ser som blær ser andre måske som fordele/bekvemmeligheder. . . . .

/Ken



Nogle køleskabe (Bosch), har en kontakt, så man kan tænde lyset konstant.
Altså det lyser også, når døren er lukket.
Det virker åndssvagt, men det har skam en funktion.
Når man tænder lampen konstant, påvirker den udviklede varme termostaten, så man får lidt mere køling på.
Hvis køleskabets omgivelser har en temperatur under et vist niveau, anbefales det at tænde lampen konstant.

Skrevet af vile på 14 sep 2011 11:20

Nogle køleskabe (Bosch), har en kontakt, så man kan tænde lyset konstant.
Altså det lyser også, når døren er lukket.
Det virker åndssvagt, men det har skam en funktion.
Når man tænder lampen konstant, påvirker den udviklede varme termostaten, så man får lidt mere køling på.
Hvis køleskabets omgivelser har en temperatur under et vist niveau, anbefales det at tænde lampen konstant.

Det lyder som en røverhistorie

Hvorfor skulle man ønske mere køling når temperaturen udenfor er lav? Den termostat der sidder i køleskabet gør vel hvad den skal; sørge for køling hvis temperaturen bliver for høj?
Hvis jeg nu kunne finde brugsanvisningen til mit Bosch køleskab, kunne jeg scanne en side derfra.
Men det er næsten nemmere, at du selv finder en forklaring på nettet.

Jeg fandt en engelsk forklaring, og det lader til at du har ret:
http://www.howtomendit.com/answers.php?id=99803

Vores køle/fryseskab har 2 kompressorer og så er sådan nogle ninjatricks heldigvis ikke nødvendige.

Problemet er åbenbart at hvis man har køle/frys med 1 kompressor, sidder termostaten i køledelen og synes at det er fint koldt hvis det udenfor er 2 grader varmt. Så kører kompressoren ikke og frysedelen tør op.

Så er spørgsmålet hvorfor der ikke bare er 2 termostater. Nåh, tilbage til tråden
Nej desværre men jeg er da meget interesset, hvis du skulle finde en løsning ;-)

Jeg har bare "ladet står til" - den vasker fint nok, men det ville da være lidt sjovere at få lyset tilbage igen.

Kan ikke lige se, om det er til at komme til at skille ad, der er sikkert kommet fugt et eller andet sted!
jeg skal til at kikke på den,da den ikke tager nok vand ind.
jeg giver dig en tilbagemelding, hvis jeg finder løsningen..
Lyder godt.

Jeg har Googlet efter andre med samme problem, men har ikke kunnet finde noget - heller ikke på udenlandske søgninger. Så måske det ikke er et udbredet problem, men mon ikke. Havde også overvejet at kontakte Siemens, måske de havde et tip, hvis problemet var kendt. Men er ligesom ikke kommet til det....
mtlgj, fandtdu ud af noget med lyset?
mtlgj, fandt du ud af noget med lyset?
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis