Gasfyr!

Et måske tilbagevendende problem, men som "ikke håndværker" bliver jeg nødt til at høre forskellige meninger.

Vi flytter i hus, og udskifter oliefyret til gasfyr.

Jeg har snakket med 2 VVS mænd, og de har hver givet et tilbud.

Huset er 99m2 + plus en kælder på 65m2 Gasfyret skal installeres i kælderen, med vandret udtræk (det er den eneste mulighed)
Indtil videre er vi 2 der flytter ind, men der skulle gerne komme flere.

1 tilbud:
Valliant VC 126
75 l Valliant beholder
Med montering og det hele, ophugning af gulv til rør, bortskaffelse af gl. olietank osv.
41.125 med moms

2 tilbud
Bosch ZSB 14-3
110 l beholder
Med montering og det hele, ophugning af gulv til rør, bortskaffelse af gl. olietank osv.
51.000 med moms

Det er selvfølgelig en stor prisforskel, og jeg har prøvet at finde lidt ud af forskellen på de 2 gasfyr. Den ene sværger kun til Bosch, og vil ikke sælge andet, da han mener det er meget bedre end andet.

Men hvad siger I?
Et måske tilbagevendende problem, men som "ikke... Vis hele indlægget
45 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det er altså useriøst når du starter den anden tråd med at skrive at diskussionen går på om pillefyr og brændeovn forurener på linie med hinanden. det læser man jo straks som om at de skulle forurene lige meget.
Det er ikke det din modpart påstår det skriver han meget tydeligt men den anden debat du starter er afsporet helt fra starten.
Skrevet af GDS-Elektro på 22 aug 2011 06:36
Det er altså useriøst når du starter den anden tråd med at skrive at diskussionen går på om pillefyr og brændeovn forurener på linie med hinanden. det læser man jo straks som om at de skulle forurene lige meget.
Det er ikke det din modpart påstår det skriver han meget tydeligt men den anden debat du starter er afsporet helt fra starten.



Afsporet hvorledes?

Msms er åbenbart fuldt ud overbevist om at et pillefyr forurener rigtigt meget, og det eneste han har brugt som argument er et link til en artikel der beskriver hvor meget brændeovne forurener.

Når det ikke kan gøres bedre end dette synes jeg egentlig godt jeg kan tillade mig at skrive som jeg gør. Så jo, det var måske sat lidt på spidsen, men der er ikke rigtigt blevet linket til fakta der kan underbygge disse påstand om at pillefyr skulle forurene. Derimod er der i tråden jeg oprettede på SP en gut der arbejder på fjernevarmeværk der beskriver hvor lidt moderne pillefyr rent faktisk udleder af partikler og andet snavs.

Men du har måske noget konstruktivt at byde ind med ellers?

Som jeg også skrev tidligere så forventede jeg ikke at de ville tage sådan en besked positivt på stoker dk. Men jeg holder stadig på at et pillefyr partikelforurener lokalt grunder til at jeg også nævnte brændeovnen i forbindelse med pillefyret er at det er de samme partikler de udleder. Men jeg har aldrig påstået at de forurenede lige meget. Så hold debatten på sporet. og læg mærke til hvad der bliver skrevet i første komentar til dit indlæg i stokerpro. at alt hvad der bliver brændt af forurener.

Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

Skrevet af msms på 22 aug 2011 07:01
Som jeg også skrev tidligere så forventede jeg ikke at de ville tage sådan en besked positivt på stoker dk. Men jeg holder stadig på at et pillefyr partikelforurener lokalt grunder til at jeg også nævnte brændeovnen i forbindelse med pillefyret er at det er de samme partikler de udleder. Men jeg har aldrig påstået at de forurenede lige meget. Så hold debatten på sporet. og læg mærke til hvad der bliver skrevet i første komentar til dit indlæg i stokerpro. at alt hvad der bliver brændt af forurener.



Jamen jeg betvivler ikke at alt hvad der bliver brændt af forurener. Det er jo som du selv er inde på, fakta.
Det jeg prøver at få dig til at forstå er blot at et moderne pillefyr forurener utroligt lidt i forhold til den varme der afgiver. Der er jo også en bruger på SP forum der har lavet en liste over moderne pillerfyr, og hvor lidt de forurener.

Som en anden derinde også skriver, alting koster på miljøet. Og i særdeleshed når du starter din moderne langt-på-literen dieselbil for at køre til bageren og hente rundstykker. Ja det var så et sidespor.

Men altså, vi kan gøre mere for at formindske udledningen af diverse partikler. Og jeg ser ikke et nyt pillefyr som nogen dårlig spiller i denne sammenhæng. Jeg siger heller ikek at et pillefyr er det eneste rigtigt, langt fra. Men det er bestemt en af de absolut billigste måder at holde varmen på.

Skrevet af Tomder på 22 aug 2011 06:49 


Afsporet hvorledes?

Msms er åbenbart fuldt ud overbevist om at et pillefyr forurener rigtigt meget, og det eneste han har brugt som argument er et link til en artikel der beskriver hvor meget brændeovne forurener.

Men du har måske noget konstruktivt at byde ind med ellers?


Min anke er at du skriver han mener at et pillefyr forurener rigtig meget.
Jeg kan ikke læse nogle steder han skriver "rigtig meget".

Det konstruktive jeg har at byde ind med er at prøve at holde debatten på sporet for jeg ville egentligt gerne vide hvor meget et pillefyr forurener i forhold til så mange andre måder at opvarme på. 
Som du selv er inde på kan vi ikke bruge termer som "Meget (lidt)" til noget som helst.

Alle former for opvarming forurener det er vi vist enige i men aspektet med lokal/fjern forurening må også med i billedet.
Annonce

Fair nok, ret skal være ret.
Det jeg vil frem til i denne tråd, og med tråden på SP, er at moderne pillefyr skal overholde en masse lovkrav omkring emission osv. Når flere kedler opnår miljø og energimærkning AA og endda langt overgår disse krav, så ser jeg ikke problemet som specielt stort, og nærmere at Msms har en personlig anke imod pillefyr.
Det skal ikke være nogen hemmelighed at jeg selv fyrer med piller og har naboer inden for en radius at 50 meter. Ingen af os oplever nogen som helst gener ved at vi fyrer med piller, og det på trods af at jeg fyrer på en "gammeldags" stoker med en virkningsgrad på lige under 90% - 89,6 :-)

Jeg prøver igen!! Jeg vil prøve at forenkle mit budskab som bliver misforstået!
Selvom jeg bor ved siden af en befærdet vej oplever jeg heller ingen problemer med trafik os, men jeg er da udmærket klar over at der findes en større mængde skadelige stoffer i luften end hvis den ikke var der.
Det samme gælder et pillefyr! Der vil værre langt flere skadelige stoffer omkring et pillefyr end en varmepumpe!
Jeg har ikke nogen personlig anke imod at pillefyr. Jeg ville bare vejlede MartinJuul i hans valg af fyr og foreslå at han også kunne vælge en varmepumpe.
Jeg har en anke imod alt der forurener!! Og jeg tror en varmepumpe forurener mindre end et pillefyr.

Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

NÅ! måske FALDT TIØREN!! Syntes også de tog det meget objektivt på Stokerpro!

Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

Skrevet af msms på 23 aug 2011 16:16
NÅ! måske FALDT TIØREN!! Syntes også de tog det meget objektivt på Stokerpro!




 

Ahva..? Jeg har trods alt også andet at give mig til end lige at svare dig inden for 5 min, også selvom jeg måske har gjort det i weekenden.

Men jeg holder stadig på at er pillefyr ikke forurener i en grad som er til gene for nogen som helst. Men selvfølgelig vil et jordvarmeløsning ikke udlede partikler i lokalområdet på samme måde. Men så er det jo op til en selv hvad man vil bruge af penge på det. Jordvarme er nemt, men det koster.

Det var ikke et jordvarmeanlæg jeg foreslog han skulle købe!! det handlede heller ikke om det var til gene for nogen. der vil være større lokal partikelforurening ved et pillefyr end ved en varmepumpe. Og det skriver du også selv nu. Så nu faldt tiøren vist!

Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

Der er yderligere 15 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis