Bærende vægge på betongulv

Hej

Vi overvejer at udnytte vores loftrum på huset til 1.sal.

Huset er 8,5m bredt og har ingen bærende vægge herimellem.

Gulvet er støbt (8-10cm) med 6mm armeringsnet, på 300mm flamingo isolering på ca.60-90 cm sandfyld.

Vil det være muligt at opbygge 2 bærende vægge (trækonstruktion) på det eksisterende betongulv, uden at skulle støbe fundament under væggene.

Jeg forventer at opbygge 2 vægge således at etageadskillelsen ligger af på remmene i siden af huset, samt 2 bærende vægge på de i alt 8,5 m.

Jeg har talt med spærfabrikken, og de gamle spær kan godt bygges om, og der kan etableres strøer imellem de eksisterende spær, spørgsmålet går udelukkende på bæreevnen på betongulvet.
Hej Vi overvejer at udnytte vores loftrum på... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Men hvis du har spærfabrikken til at regne for dig så skal de vel levere en komplet løsning.

Altså opgaven er ombygge dine spær så de dels spænder de 8,5 meter og iøvrigt virker efter hensigten.
Men spærfabrikken har vel ingen særlig interesse i at regne på det. Det er jo ikke nye spær du skal bruge.

Derimod tror jeg at det er på tiden du finder den lokale bygningsingeniør. Og opkaster de muligheder og ideer du har og lader hende arbejde videre med de bedste af dem. :o)
Skrevet af hpox på 22 aug 2011 14:45
Men hvis du har spærfabrikken til at regne for dig så skal de vel levere en komplet løsning.

Altså opgaven er ombygge dine spær så de dels spænder de 8,5 meter og iøvrigt virker efter hensigten.
Men spærfabrikken har vel ingen særlig interesse i at regne på det. Det er jo ikke nye spær du skal bruge.

Derimod tror jeg at det er på tiden du finder den lokale bygningsingeniør. Og opkaster de muligheder og ideer du har og lader hende arbejde videre med de bedste af dem. :o)

Moelven vil sikkert gerne regne en løsning for dig, du kan i hvert tilfælde skrive til deres "Team Beam" og forelægge din situation. Beregninger og tegninger får du så når du afgiver din bestilling (gennem et byggemarked).

Eftersom de laver både spær og gulvbjælker er sagen vel bøf
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis