Naboen "svinefyrer" skal det ikke påtales??

Hej

Min nabo har godt gang i brændeovnen. Røgen er synlig og det stinker i hele nabolaget. Er det ikke på sin plads med en rolig henstilling om at fyre miljørigtigt??

Virker ikke som om han kører med korrekt forbrænding.

hilsen

tellme

21 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jo men en høflig hendvendelse er altid det bedste at starte med. Hjælper det ikke henvender du dig til miljø afdelingen på komunen, så skal de nok hjælpe din nabo på rette vej.
Men men, du kan ikke hindre at der kommer røg lige når han starter ovnen, denne og skorstenen skal lige op i drift temperatur inden den kan leverer røgfri forbrændning.
Som Håndværkeren siger, så start med en høflig henvendelse.
Hav evt en udskrift af en god fyringsvejledning med, som du kan give ham, og fortæl, at det både vil være godt for dig -du undgår røggenerne- og for han, da han får en bedre brændselsøkonomi og en skorsten, der ikke klasker til i tjære og snask.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

... ka' jo også være at han er een af dem, der fyrer med bildæk og gamle gummistøvler, mælkekartoner osv. Så er han ikke at nå pædagogisk

 

Du glemte lige spildolie, som også er et yndet brændselemne!

Med venlig hilsen
ktm

 

Skrevet af ktm på 14 aug 2011 07:35
Du glemte lige spildolie, som også er et yndet brændselemne!

Hvordan fyre man spildolie af i en brændeovn Kmt
Annonce
Dem der gerne vil kan fyrer med alt, har set flere blande spåner med spildolie, for at kunne bruge dette i fyret, det er noget værre svineri.

Jeg ville dog også tage en venlig snak med naboén omkring det, det kan jo være han ikke selv er bevist om at det genere han naboer jo.
En pøs olie ud over det våde brænde, eller i en potte, hvor olien løber til via et lille rør.
Har du aldrig været inde på et værksted af ældre dato?? Der udfoldes megen kreativitet.

Med venlig hilsen
ktm

 

Jow-da for ca. 30 år siden kørte jeg af og til en tur med naboens tankbil (passager) han hentede spildolie hos alle værksteder o.l. de betalte ham for at slippe af med det og han solgte det videre til store drivhus gartnere. Men det troede jeg var en saga nu !
Og desværre er der vel stadig en del der tænker med røven

En her i vores lille landsby, fyre med pressede baller, af affaldspap og plastik, i sit halmfyr.
Det er der heller ikke meget, hyggelig brændeduft over


Heldigvis for mig, bor han 400-500 meter væk, og ikke så den fremherskende vindretning, blæser røget hen til mig, men det kan da lugtes til tider.
mvh jens


 

Jeg syntes du omgående skulle knalde den mand, det er da miljø svineri af klasse.
Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også