Lang ventetid på det varme vand til bruseren

Hejsa med jer derude.

Min forlovede og jeg købte, for et 1/2 år siden vores drømme hus med fjernvarme, ca 200 m2 fra 71.

I det store hele et kanon hus, men når vi skal i bad går der gerne 4-5 minutter før der kommer varmt vand i bruseren, hvad kan vi gøre ved det?? 

Når der endelig er varme er det meget stabilt og der er fint tryk både på brus og vandhane.

Det skal dertil siges at på VVS området er jeg er total novice (har en el teknisk bagrund).

Forslag modtages med kyshånd.

Mvh Dannie

 Mvh Dannie

Offshore Elektronik teknikker og elektrikker
Hejsa med jer derude. Min forlovede og jeg... Vis hele indlægget
25 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Men Flemming hvis der ikke er varmt vand i rørne så kommer kun koldt vand. indtil det varme han er løbet helt frem til tappestedet. så det ville ikke hjælpe. For at få varmt vand hele tiden skal der monteres en cirkulationspumpe og den koster selvfølgelig at have kørende. Men der kan jo monteres en timer på pumpen og på den måde bestemmer du hvornår den skal starte og stoppe. den kan evt. sættes til at køre i et interval om morgenen hvor der typisk bades mest.

Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

Skrevet af msms på 13 aug 2011 08:29
Men Flemming hvis der ikke er varmt vand i rørne så kommer kun koldt vand. indtil det varme han er løbet helt frem til tappestedet. så det ville ikke hjælpe. For at få varmt vand hele tiden skal der monteres en cirkulationspumpe og den koster selvfølgelig at have kørende. Men der kan jo monteres en timer på pumpen og på den måde bestemmer du hvornår den skal starte og stoppe. den kan evt. sættes til at køre i et interval om morgenen hvor der typisk bades mest.

Jo, hvis der i badet bliver blandet "koldt varmt vand" med det kolde vand i forholdet 50% så vil det jo netop tage dobbelt så lang tid at få det varme vand frem i forhold til et temperatur styret blandingsbatteri som vil åbne 100% for det "kolde varme vand" indtil den ønsket temperatur er opnået. Noget tyder på at det (også) er et problem, for det kan ski da ikke tage 4 -5 min at tømme det "kolde varme vand" af den rør strækning.

At det så ikke løser problemet helt kan måske godt være, men det vil gøre ventetiden kortere tror jeg.
 
Hvor lang tid tager det at få varmt vand i håndvasken der hvor bruseren er ?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hvor Kommer det "koldt varmt vand" fra? det kolde vand som står i rørne skal væk før der kan komme noget der ligner varmt vand ud af batteriet. Istedet for at skifte til et temperatur regulerende batteri kan han nøjes med kun at åbne for den var varme hane. så vil det gå en anelse hurtigere men langtfra nok. 
 

Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

Skrevet af msms på 13 aug 2011 14:42
Hvor Kommer det "koldt varmt vand" fra? det kolde vand som står i rørne skal væk før der kan komme noget der ligner varmt vand ud af batteriet. Istedet for at skifte til et temperatur regulerende batteri kan han nøjes med kun at åbne for den var varme hane. så vil det gå en anelse hurtigere men langtfra nok. 
 

Ja, det kan man hvis man gør det, og er klar over at man skal  :-) 
Som jeg skrev tidligere tror jeg ikke de gør det, for ellers ville det ikke tage 4-5 min før det varme vand kommer frem.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Mon ikke de fleste skruer op for det varme vand, hvis det som kommer ud af hanen er koldt?

Men måske er problemet det modsatte. Et tilkalket regulerende blandingsbatteri, som gør at der ikke bliver skruet ordenligt op for det varme vand. Og som gør, at det tager meget langt tid, at få tømt røret for koldt vand? For vi er enige om, at det lyder voldsomt, at det skulle tage 4-5 min at få tømt den smule rør.

Må indrømme, at min termodynamik er rusten, men tror ikke på, at problemet skulle være jernrør. Snarere et for lille flow i røret.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis