Vådskærer springer sikring hver 4.gang ca...

Min vådskærer, som jeg for nylig har købt brugt - en LMW S 600 årgang 2007, 240V - springer både 10 og 13 amp. sikring. 
Motor er på 2.2 Kw.
ca. hver 4. gang springer sikringen efter maskinen har kørt ca. 3-4 sek. dvs. den er langtfra oppe i omdrejninger. Selv om det er ca. 30 min efter jeg sidste har haft den tændt, er sikring lun selvom den kører max 3-4 sek.
Den har egen fase, intet andet forbrug.

kan det være pumpen som ligger i vandbadet?
Kan det være spolen?
Kan det være motoren? (Klinge er direkte drevet)

håber en kan hjælpe mig, skal skærer mange fliser endnu

Mange hilsner
Polite
 
Min vådskærer, som jeg for nylig har købt brugt... Vis hele indlægget
31 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv med 16A først. De er også nemmere at få fat i og er den største, der passer i holderen.

fase
det er nok en fordel at bygge en selvstendig eltavle til "saven"
hvis den er krævende i opstart.
måske en dum spørsmål.!
hvad med at tage en startstrømsbegrændser fra en 2.2 kw. vinkelslipper.
med blød opstart.?
HVIS du har en 380 V stikkontakt, kunne du ta' og montere et 380 V stik på maskinen, men kun trække en fase og nul ud af stikket til maskinen. Ikke så meget ombygnng. Ihvertfald til en afprøvning. Hvis det er standardmonteret er det den blå (nul) og en af de andre 3 faser ( sort eller brun)

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Jeg kan se at jeg skal bevæge mig imod en fase og nul fra 380 V - med træge sikringer.
Jeg har et gammelt 380 volt stik fra vaskemaskine (dengang de brugte 380 V..) med den kunne jeg lave et kraftigt stik, kun beregnet til den.
Tak for hjælpen til alle.
PS.
Jeg brugte den i går med 13 amp. sikring bag. 6 gange startede jeg uden sikringen sprang. måske fordi jeg hver gang satte klinge i omdrejninger med hånden, så slap den for den første acceleration af klingen.. men det ville være nemmere med en forstartsmotor.

Mange hilsner
Polite
 
Hej polite
ca. hver 4. gang springer sikringen efter maskinen har kørt ca. 3-4 sek. dvs. den er langtfra oppe i omdrejninger. Selv om det er ca. 30 min efter jeg sidste har haft den tændt, er sikring lun selvom den kører max 3-4 sek.


Hvis den efter 4 sek. ikke er oppe i omdr. kunne det tyde på at kondensatoren ikke har det så godt. Der er vel kun 1 kondensator på motoren eller hvad. Der var vel en grund til at sælgeren gerne ville af med den. I øvrig må der stå noget mere på motorskiltet prøv at skrive det hele. Selvfølgelig skal sådan en maskine både kunne starte og køre på en normal (flink) sikring. Hvis du ikke har eller kan låne noget til at måle strøm med, kan jeg anbefale et 2086 multimeter fra onkel H. jeg købte selv et på tilbud for 129 kr. og det er dejligt hvis der er nogen der spørger om "de lige kan låne" for så er det ikke fluken de går med.

Med vh.

"Hvis du laver arbejdet ordentligt første gang, behøver du ikke lave det om"
Annonce
Hej El-mekker
Okay, det giver jo et nyt perspektiv. Der er kun en kondensator, men hvad koster sån en basse.. den er nok ikke billig.
jo... den er oppe efter ca 4-6 sek. det er iøvrigt en 350 mm kling med 3,2 mm skær.
Ja, der er nok en grund til salg.. han, en brolægger fra KBH havde købt en ny.. måske derfor
Jeg har en 2292 - Branford - måske jeg skulle læse vildledningen til den.. hvad skal jeg kigge efter.. strømforbrug? og hvad er godt/skidt

Mange hilsner
Polite
 
Hov, glemte.. der står ikke mere på pladen udover baujahre, maschin# og gewicht...

Mange hilsner
Polite
 

Er der overhovedet en kondersator på din maskine? Det er der ikke nødvendigvis. Du kan se om der er en kondensator ved at kigge efter en cylinderformet genstand med en ledning ud af i den ene ende. Måske kan du se en mærkning i stil med xuF, hvis der er en kondensator.

Kunne du ikke lægge et billede af motoren ind i et indlæg, så vi kan se dyret?

Jeg bruger nu en Fluke til at måle med. HNs til 129 kr. kan alligevel ikke bruges til den strøm du skal måle.  

 


fase
Så har jeg taget dugfriske billeder af maskinen, kondensator mm.
Kunne det være en ide at skifte kondensatoren?









Mange hilsner
Polite
 
Det var fint med billeder. Jeg tror ikke det vil hjælpe at skifte kondensatoren normalt vil kondensatoren være afbrudt eller kortsluttet. Det kvæver dog en måling for at finde ud af det. Hvor lang er den ledning du bruger som forsyning til maskinen?

fase
Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis