Skrevet af mulle03 på 25 jul 2011 07:59
Når du skriver at du flere gange årligt har problemer med kloaken i form af manglende selvrensningsevne har du et seriøst problem.
En kloak der er anlagt korrekt og ellers er intakt skal ikke renses med mellemrum af den hyppighed du skal bruge.
Hvis du kan beskrive hvori problemet ligger - fx om det er samme sted det er galt osv. En kloaktegning vil være perfekt.
Problemet er ikke en regnvandskloak, men spildevand...altså fra toiletter mm.
Problemet er, at dengang huset blev etableret var der ikke det store behov for et stort fald på kloakrørene da toiletterne dengang skyllede adskillige liter vand ud hver gang. I dag har vi spare toiletter som selv med stort skyl ikke skyller samme mængde vand ud som fortidens toiletter. Så problemet er faldet på toilettet. Min nabo som har samme type hus som mig har også samme problem. Jeg er bare oftere ramt end ham, men det hænger nok sammen med at jeg har 2 små børn der bruger STORE mængder toiletpapir.
Så det er blot et spørgsmål om at en gang imellem skal der løsnes en prop af toiletpapir og des lige. det tager 10 minutter og så er det overstået. Det er i den sammenhæng at jeg er irriteret over at de 10 minutter bliver til 2 timer grundet fliser mm.
Jeg har haft en tv inspektion ude som viste at der intet var galt med rørene men blot at faldet er for lille.
Jeg har så en anden frustration. det er at den tidligere ejer har svaret NEJ til om der er problemer med kloakker der stopper til når jeg fra mine nuværende, altså hans tidligere naboer har fået at vide at han kravlede rundt i kloakken med nogenlunde samme interval som mig.
Det tolker jeg som en gemen løgn i tilstandsrapporten fra hans side. Men jeg kan jo ikke gøre det store ved det nu. jeg antager ikke at sådan noget er omfattet af en ejerskifteforsikring.