Knust beton til indkørsel

Jeg er i gang med at lave ny indkørsel.

Jeg graver ca en halv meter af og har planlagt ca 20 cm bundsikringsgrus, og ca 20 cm stabilgrus ovenpå.
Men jeg er blevet rådet til at bruge knust beton i stedet.
Ca 30 cm nede er der meget kridt i jorden, så det er vigtigt at det kan transportere vandet væk, eller sørge for at vandet ikke trækker op nede fra
Er der nogen der har erfaring med knust beton? Er det bedre end stabilgruset.

MVH
Dennis


 

Jeg er i gang med at lave ny indkørsel. Jeg... Vis hele indlægget
26 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Nu laver jeg ikke indkørsel i hjallerup, men i skalborg hvor jeg bor ;-)

Hvor får man fat i et markeringsbånd til fjernvarmen? Det døde i udgravningen, hehe.

 

Nu er det tæt på jeg er nået så langt at jeg er klar til afrettersand. Komprimerer man det inden man lægger fliserne, eller er det nok at rette det af og vente med at komprimere det til fliserne er lagt. Der er tale om herregårdssten, som kommer til at ligge i ca 4 cm sand.

 

http://ipaper.ipapercms.dk/IBF/Vejledninger/Belgning/Temablade/FliserogBelgningsten/

Du følger blot ovenstående anvisning til punkt og prikke.
Så skal det nok gå godt.
Jeg ville til enhver tid vælge stabilgruset frem for knust beton. Så er man ihvertfald sikker på at alt spiller, men pris indkørsel i beton er vel næsten ligeså godt ... Det funker fint! Jeg overvejer selv at støbe en fuld indkørsel i profilbeton med mønstre, det er ikke så udbredt her i Danmark, men da jeg og min kone boede i USA en kort overgang, var det nærmest hver 3 ejendom som havde fået støbt deres indkørsel i profilbeton. Så smukt!

Ser ud til at alle kloge hoveder omkring indkørslen er samlet her :-) 

Jeg skal også til og igang med en indkørsel. Underlaget er ler, jeg tænker at komme de der 25cm knust beton ovenpå,  også afretningssand, men kunne man med fordel komprimere ler underlaget først? 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis