Siemens opvasker

Jeg har en Siemens opvasker ,der ikke vil tage vand ind.Jeg kan høre og mærke på aqaustoppet at magnetventilen i denne trækker ,men den slipper altså ikke vandet igennem.
Jeg kan løse problemet ved at pille kappen af aquastoppet ,og påvirke den gule ventil ,der sidder under (ved siden af ) magnetventilen med en lille skruetrækker ,som jeg forsigtigt stikker ind i hullet midt på ventilen, straks jeg har gjort det virker maskinen igen til næste gang den skal tage vand ind. I begyndelsen kunne jeg også gøre det ved at åbne og lukke for vandet på ballofixen ,men den går ikke mere.
Nu er mit spørgsmål jo så , er det aqaustoppet der er defekt (hvilket jeg tvivler på) eller er der et eller andet der er stoppet i en slange , for der må jo være noget der skal udløse den lille ventil (plade )som jeg nu kan gøre manuelt.

Tusind tak for alle svar der måtte komme." src="/DesktopModules/ActiveForums/themes/lds2010/emoticons/wow.gif" width="20" height="20">
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kunne det være kalk som gør at den "binder" ?



Har du prøvet at se under din opvaskemaskine om, der står vand den bakke, som skal samle vandet fra auquastoppet op. Der sidder tit en føler, som styrer aquastoppet. Hvis der vand i den bakke, bliver magnetventilen påvirket til at lukke for vandet.

 


fase
Det kan jo ikke være vand under maskinen ,da magnetventilen jo netop åbner som den skal ,og heller ikke kalk ,den ventil jeg påvirker manuelt er jo ikke den elektriske ,men en der blir påvirket fra maskinen med et eller andet undertryk.
Skrevet af gertsmart på 30 jun 2011 11:44
Det kan jo ikke være vand under maskinen ,da magnetventilen jo netop åbner som den skal ,og heller ikke kalk ,den ventil jeg påvirker manuelt er jo ikke den elektriske ,men en der blir påvirket fra maskinen med et eller andet undertryk.
Det er min erfaring at der kan stå vand under maskinen. Magnetventilen åbner ikke men lukker, når føleren i bunden påvirkes. Vandet kan stamme fra den kondens, der opstår når der tages kold vand ind fra vandhanen. Min erfaring stammer godt nok ikke fra en Siemens opvasker, men fra en Miele. Jeg tror dog at systemet er det samme. Hvad skulle iøvrigt skabe et undertryk i maskinen?

fase
Hvis man ser på aquastoppet ,er der udover vandtilslutningen ,en lille klar slange ,som er tilsluttet ventilen , jeg har også nogle gange snydt den ved at løsne tilslutningen på vandhanen så den ligesom trækker falsk luft, så begynder vandet også at strømme igennem ,altså en til næste gang den skal bruge vand.
Annonce
Hej,

Det lyder som en en ældre model, men fejlen skal nu nok findes i det vandkammer der sidder i siden, det stopper til og så kan det ikke ånde som det skal..

Prøv at skille det ad og rens det. det virker på 9 ud af 10 Bosch/siemens opvaskerer med vandproblemer..

 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

Ja du har ret ,jeg har nu lavet den,for et stykke tid siden , men det var slangen fra vandkammeret og ind i bunden af maskinen der var stoppet

Tror jeg har samme problem som dig. Har netop lavet en ny tråd om emnet... Det havde jeg nok ikke behøvet, men skidt nu med det. Var det svært at skille vandkammeret ad? Jeg går ud fra, at det var den nederste del der skulle renses?

Så det nogenlunde sådan her ud:



Vandkammer der nok er skyld i at min ikke gider tage vand ind er markeret med røde cirkler. Ventiler er markeret med 2 røde pile.


Jeg skilte nu ikke vandkammeret ad,det var ikke nødvendigt.Men jeg tog den tykke slange af ,fra bunden af vandkammeret ,som går ind under bunden af maskinen og udmunder under sien inde i maskinen
Den slange var fulstændigt stoppet ,og ved hjælp af en stump stiv antenneledning ,kunne jeg rense den så meget ,at det ikke var nødvendigt at demontere den under sien.Så satte jeg den på igen ,og nu virker den som ny igen.
Var ellers klar til at smide maskinen ud ,men det sparede jeg jo så.

Så virker min sørme også igen!  Fuldstændig samme problem.

Tak for hjælpen!


Mange hilsner Lars

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis