Alloc Gulv ADVARSEL..!!

Hej.

Her er lige en advarsel til andre der går og overvejer nyt gulv... KØB IKKE GULV AF MÆRKET ALLOC.

Herunder kan i læse om mine erfaringer med alloc og deres dårlige service.
Dette brev sendte jeg til Alloc.

Da vi for et par måneder siden gik i gang med at bygge om, skulle vi i den forbindelse have nyt gulv i soveværelse  og stue, og efter at have undersøgt markedet dvs. læst på diverse forum på internettet og hørt af erfaring fra andre der har lagt nyt gulv, så valgte vi et gulv fra jer, Det drejer sig om ALLOC TREND EG.

Men vi er blevet noget skuffet over vores køb...!!!!

Gulvet er fint og i god kvalitet MEN.. finishen mangler en hel del.

Kan det virkelig passe at gummifugerne i gulvet ikke skal passe sammen, og man skal stå og sortere fra hver eneste pakke når det skal ligges.  Som i kan se på billederne drejer det sig ikke kun om gulv som er produceret 2 forskellige dage men også gulv der er lave med få minutters mellemrum. ( hvis man kan regne med de lapper og stempler der er på gulvet..!!)

Vi har naturligvis kontaktet byggemarkedet hvor vi har købt gulvet (Bauhaus i Hjørring) Men vi har fået det svar at "det må man regne at der er forskel  på gulvet når det er fra flere forskellige produktions datoer". Men det er jo ikke kun datoerne der er også forskel på gulvpladerne selv om det er samme dato. Og da vi købte gulvet i bauhaus tog vi alle pakkerne (33 stk.) fra samme palle/hylde i byggemarkedet, og var ikke informeret om at vi skulle tjekke hverken datoer eller tidspunkter at gulvet er produceret.

Vores rum er 6,4 meter lange så vi skulle bruge  5,3 gulvplade fra hver pakke, og da der er 8 gulvplader i hver pakke har vi fået et stort spild... Kan det være rigtigt..!!

Vi regner med at i tager dette alvorligt, da det har været et kæmpe arbejde for os at ligge dette gulv fra jer, og vi desværre har overset en enkelt fuge som nu er forskudt midt i vores gulv, da vi ikke har lyst til at tage hele gulvet op igen, må vi leve med dette.

Vi har vedhæftet billeder af gulv og følgeseddelen så i kan se hvad det drejer sig om.

MVH

Henrik

Jeg fik først svar efter at jeg havde skrevet til dem igen, at jeg ville offentliggøre mine erfaringer med deres gulv.

Så spurte de mig om hvad jeg ville have, og jeg forklarede dem at jeg ville ha fejlen rettet  og have kompensation for de xtra timer jeg havde brugt plus for de xtra materiale, så fik jeg den besked at jeg skulle ikke afpresse dem for penge...:-)  dette rystede mig noget da jeg kun syntes at det var rimeligt, da jeg jo havde haft ca 10 timers xtra arbejde pga. deres gulv.

Sagen er nu sluttet med fra deres side at de har tilbudt mig 1500 kr. det har jeg sagt nej tak til, da jeg overhovedet ikke mener at det dækker mine udgifter.

Det var mine erfaringer med Alloc, håber at andre tænker sig godt om før de køber et gulv fra dem.

Billeder i galleri http://www.lav-det-selv.dk/Gallerie...i/xmid/397

Hej. Her er lige en advarsel til andre der går... Vis hele indlægget
29 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Naveren på 23 jun 2011 22:08
Vi har netop været ude hos en kunde og montere et click gulv kunde selv havde købt. Rigtig god kvalitet synes kunden og sælgeren selv. 9 mm laminat gulv til 280 kr pr kvm, og kvaliteten var tæt på at være det samme som det man kan købe til 40 kr pr kvm i Jem og Fix. Jeg prøvede heldigvis at sælge kunden et gulv jeg mente ville være passende, men sådan skulle det ej gå............hvor jeg vil hen med det ved jeg ikke rigtigt, men det kan irritere mig at sælgere i byggemarkeder råder kunderne SÅ dårligt, og det er bestemt ikke første gang.



Helt enig, men husk at sælger sikkert er på provision, og en klage over produktet påvirker sikkert ikke provisionene hvis varen ikke retuneres, så er det jo bare om at lange skidtet over disken.

Resultatet er så at man får flere engang kunder.

Skrevet af BOFH på 25 jun 2011 13:03
Jeg tror altså han har været uheldig - jeg har selv ca. 70m2 gulv i 2 gangarealer fra Alloc indkøbt med 2 års mellemrum og det spiller bare max - ingen slør overhovedet ligesom der er vist på billederne. Excellent kvalitet for pengene, nemt at ligge, stabilt system og ingen uregelmæssigheder i form eller tykkelse - ellers var det røget retur.

I det ene gangareal har det ligget i knap 6 år hvor der i de 4 år har gået en 50 kg tung og legeglad hund, gangarealet har også været primær adgangsvej for indbæring af diverse byggematerialer til totalrenovering af 140m2 overetage - der er ikke skyggen af et slidmærke efter dette eller hunden, ej heller ujævnheder efter jævnlig gulvvask som der nødvendigvis gøres i et sådant areal.

/BOFH



Og set viser jo bare hvor dum en kundeservice man har hos Alloc.
Har set en test om kundeservice hvor et firma men vilje lavede fejl for så er køre en test på hvordan de fik det bedste resultat ud af det. 

De undskyldte omleverede og gav kunden en gave til 50 kr.

Resultatet: De kunder der havde fået den behandling, blev så tilfredse at de ligefrem roste firmaet på nettet og øgede deres køb efterfølgende.

Så kundeservice jos Alloc!!! 

Faldt lige over dit indlæg om alloc. Jeg har selv købt alloc gulv til samtlige rum i huset, og ad flere gange
uden problemer. Hvis du har haft spild er det måske din start det har været galt med. Jeg fulgte lægge vejledningen
og uden spild har vi et flot gulv i hele huset.
Så jeg kan varmt anbefale et alloc gulv, så jeg mener ikke din kritik er helt ok. lige en kommentar til brugeren(Naveren9 der skriver at
man skulle købe sit gulv i en fag trælast. Mit Første rum blev solgt at et gulvfirma med et godt ry (fagfolk) Restener købt i Bauhaus, hor de har givet en god service.
Skrevet af Arcimedes på 19 aug 2013 23:08
Faldt lige over dit indlæg om alloc. Jeg har selv købt alloc gulv til samtlige rum i huset, og ad flere gange
uden problemer. Hvis du har haft spild er det måske din start det har været galt med. Jeg fulgte lægge vejledningen
og uden spild har vi et flot gulv i hele huset.
Så jeg kan varmt anbefale et alloc gulv, så jeg mener ikke din kritik er helt ok. lige en kommentar til brugeren(Naveren9 der skriver at
man skulle købe sit gulv i en fag trælast. Mit Første rum blev solgt at et gulvfirma med et godt ry (fagfolk) Restener købt i Bauhaus, hor de har givet en god service.
Jeg skal ikke kunne sige om mandens gulv er godt eller dårligt, men det er godt nok besynderligt, at du i din første post svare på et 2 år gammelt indlæg.................. 

Ja, Pizza. Det falder sgu lidt i øjnene med sådan et roseindlæg som førstepostering, og så i en to år gammel tråd.

Det bliver op til AdminE at afgøre, om det er en nassereklame. Jeg tipper dem lige.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Annonce
Vi har alloc i stueetagen og pergo på 1. sal.
For at sige det lige ud, hold jer langt fra alloc. Når jeg sammenligner de to gulve, så er der ingen tvivl om at pergo bare er bedre.
Alloc gulvet er ikke et kvalitets gulv selvom de reklamerer med dette. Jeg fortryder inderligt at vi ikke fik pergo nedenunder også.

I forhold til pergo så har alloc følgende fejl
1. Der kommer meget nemmere hakker i gulvet. Bare man taber en gaffel, så kommer der hakker i gulvet.
2. Samlinger glider fra hinanden
3. Mere besværligt at lægge pga metal skinnen, og den gør altså ikke at gulvet sidder bedre sammen. Pergo har dobbelt feder/not - DET HOLDER
4. Ringe rådgivning fra bauhaus som sælger det

Skrevet til Arcimedes
Tror ikke du har læst tråden igennem..!!
At du skriver at grunden til mit spild er pga. fejl opstart med at ligge gulvet, beviser jo at du ikke har..!!

Grunden til mit spild er at Alloc havde lavet en fejlproduktion, og efterfølgende ville de ikke stå ved deres ansvar.

Se på billederne som er i galleriet.

http://www.lav-det-selv.dk/Gallerie...i/xmid/397
Vi har lagt Alloc Stone - beton i entre og køkken.
http://www.berryalloc.com/dk/da/Floors/High-Tech-Laminate/Stone

Det var nemt at lægge og indtil videre holder det godt (ca. 3 år).
Jeg har lavet et enkelt mærke i køkkenet hvor en kokkekniv ramte med spidsen først, men tror ikke Pergo ville have holdt til det heller ;-)

Så jeg kan ikke skrive under på, at det er et dårligt produkt.

@Henrik71: Så vidt jeg har forstået dit indlæg, ville de gerne bytte det fejlproducerede gulv med et andet, og hvis du samtidig kan få en undskyldning har du, ifølge min overbevisning, ikke krav på mere!

 Aldrig gå ned på udstyr!

Ja  Borst
Det ville de gerne, men først efter det var lagt, og det kan jo ikke være rimeligt at vi skal gå i byggerod i mere end 6 mdr. pga. at vi har købt et gulv af det mærke.

Da jeg henvendte mig med problemet første gang blev jeg afvist både ved Alloc og ved Bauhaus.  Da de langt om længe kom ud af busken og erkendte at det var noget lort de havde leveret, så havde jeg brugt en masse ekstra timer og arbejde på det gulv, og haft en masse unødigt spild = udgifter

Men jeg syntes det var i orden at de endeligt erkendte at det var dem der havde leveret et produkt som ikke levede op til deres egne krav. så jeg sagde til Allocs sælger i Danmark at jeg ville ikke have noget økonomisk erstatning, jeg ville bare have et nyt gulv uden fejl. og tilbød dem at de kunne komme og ligge gulvet om. Men det blev helt klart afvist af Alloc.

Hele sagen har været præget af utrolig dårlig kunde service fra Bauhaus og især fra Alloc, og jeg siger ikke at det er dårligt produkt de sælger, men jeg advarer om at hvis andre får problemer med et gulv købt hos Bauhaus af mærket Alloc, så skal man ikke forvente at få hjælp eller rettet op på dette, selvom at Alloc erkender at det er deres fejl. Derfor advarer jeg andre om at købe gulv af dette mærke, for det var squ ikke en sjov situation at stå i.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis