Alloc Gulv ADVARSEL..!!

Hej.

Her er lige en advarsel til andre der går og overvejer nyt gulv... KØB IKKE GULV AF MÆRKET ALLOC.

Herunder kan i læse om mine erfaringer med alloc og deres dårlige service.
Dette brev sendte jeg til Alloc.

Da vi for et par måneder siden gik i gang med at bygge om, skulle vi i den forbindelse have nyt gulv i soveværelse  og stue, og efter at have undersøgt markedet dvs. læst på diverse forum på internettet og hørt af erfaring fra andre der har lagt nyt gulv, så valgte vi et gulv fra jer, Det drejer sig om ALLOC TREND EG.

Men vi er blevet noget skuffet over vores køb...!!!!

Gulvet er fint og i god kvalitet MEN.. finishen mangler en hel del.

Kan det virkelig passe at gummifugerne i gulvet ikke skal passe sammen, og man skal stå og sortere fra hver eneste pakke når det skal ligges.  Som i kan se på billederne drejer det sig ikke kun om gulv som er produceret 2 forskellige dage men også gulv der er lave med få minutters mellemrum. ( hvis man kan regne med de lapper og stempler der er på gulvet..!!)

Vi har naturligvis kontaktet byggemarkedet hvor vi har købt gulvet (Bauhaus i Hjørring) Men vi har fået det svar at "det må man regne at der er forskel  på gulvet når det er fra flere forskellige produktions datoer". Men det er jo ikke kun datoerne der er også forskel på gulvpladerne selv om det er samme dato. Og da vi købte gulvet i bauhaus tog vi alle pakkerne (33 stk.) fra samme palle/hylde i byggemarkedet, og var ikke informeret om at vi skulle tjekke hverken datoer eller tidspunkter at gulvet er produceret.

Vores rum er 6,4 meter lange så vi skulle bruge  5,3 gulvplade fra hver pakke, og da der er 8 gulvplader i hver pakke har vi fået et stort spild... Kan det være rigtigt..!!

Vi regner med at i tager dette alvorligt, da det har været et kæmpe arbejde for os at ligge dette gulv fra jer, og vi desværre har overset en enkelt fuge som nu er forskudt midt i vores gulv, da vi ikke har lyst til at tage hele gulvet op igen, må vi leve med dette.

Vi har vedhæftet billeder af gulv og følgeseddelen så i kan se hvad det drejer sig om.

MVH

Henrik

Jeg fik først svar efter at jeg havde skrevet til dem igen, at jeg ville offentliggøre mine erfaringer med deres gulv.

Så spurte de mig om hvad jeg ville have, og jeg forklarede dem at jeg ville ha fejlen rettet  og have kompensation for de xtra timer jeg havde brugt plus for de xtra materiale, så fik jeg den besked at jeg skulle ikke afpresse dem for penge...:-)  dette rystede mig noget da jeg kun syntes at det var rimeligt, da jeg jo havde haft ca 10 timers xtra arbejde pga. deres gulv.

Sagen er nu sluttet med fra deres side at de har tilbudt mig 1500 kr. det har jeg sagt nej tak til, da jeg overhovedet ikke mener at det dækker mine udgifter.

Det var mine erfaringer med Alloc, håber at andre tænker sig godt om før de køber et gulv fra dem.

Billeder i galleri http://www.lav-det-selv.dk/Gallerie...i/xmid/397

Hej. Her er lige en advarsel til andre der går... Vis hele indlægget
29 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Kamp. du har ret, det skulle ha været leveret tilbage til bauhaus. Det var bare det at vi havde gået i byggerod i flere måneder, og det var først da jeg var igang med at ligge gulvet at jeg opdagede det med at, selv det gulv som var produceret sammen dato og med få minutters mellemrum også havde forskudte fuger. indtil at jeg opdagede det så var det til at overkomme, for så kunne jeg bare kikke på produktionsdatoerne, men nu skulle jeg ha fat i hver eneste gulvplade og først finde den stak hvori det passede. Det var et kæmpe puslespil... :-) Hvis jeg havde leveret det tilbage, så havde jeg også fået penge for det spild, som jeg fik ved at ligge det første gulv, jeg kunne ha retuneret 4 pakker, ca 6 kvm. og fået 1554 kr tilbage hvis gulvet havde været af den kvalitet som det skulle ha været.

Jeg var overbevist om at bauhaus var et kvalitetsbyggemarkede som godt kunne rådgive deres kunder, men lige på det punkt må jeg nok sige at de har fejlet. Så ved man jo det til næste gang.. :-)

Hvorfor dog ikke tage imod de 1500 kr. Alloc, har tilbudt dig.
Som jeg har forstået det, vil det dække udgiften til de extra planker, du har måttet kassere.
Nå du nu opdagede fejlen, inden gulvet var lagt, og så alligevel valgte at fortsætte...

mvh jens


 

 

Skrevet af je__ns på 24 jun 2011 18:05

Hvorfor dog ikke tage imod de 1500 kr. Alloc, har tilbudt dig.
Som jeg har forstået det, vil det dække udgiften til de extra planker, du har måttet kassere.
Nå du nu opdagede fejlen, inden gulvet var lagt, og så alligevel valgte at fortsætte...

mvh jens


 

 

Netop.

Det er den der med : har du et problem..... kan du gøre noget ved det så gør det... kan du ikke så glem det.

Tag de 1500 og glem det - så sover du bedre.


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Det er helt sikkert at den lokale tømmerhandel bliver brugt næste gang jeg skal bygge om..

Det er ikke de 1500 kr. det løb er kørt, om så de ville betale mig 15000 kr. og ligge et nyt gulv, så er det for sent. Jeg håber bare at andre ser dette så de tænker sig om en ekstra gang før de køber Alloc, hvis jeg havde se lign. advarsel inden jeg skulle ud og købe, så havde jeg helt sikkert valgt et andet mærke.

De går åbenbart udfra at de kan beskylde og behandle deres kunder på den måde uden at de høre for det.
Annonce
Ja, det er fint med en advarsel til andre.

Og at gummifugerne ikke passer udfor hinanden er ubegribeligt - med de maskiner, der kan lave det ned til omkring 1/10 mm nøjagtighed med lethed.

Jeg har selv lagt laminatgulv i min stue - men det er noget anderledes - 370 mm brede egeplanklignende med en sort fuge ved hver samling på langs. På tværs er de stødt sammen så samlingerne ikke ses - ret flot synes jeg selv.

Men det ændrer ikke på at det selvfølgeligt er muligt at lave gummifugerne ordentligt overfor hinanden selvom det er smalle stave i hvert bræt.

ubegribeligt !


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Skrevet af EISOE på 24 jun 2011 20:32

Og at gummifugerne ikke passer udfor hinanden er ubegribeligt - med de maskiner, der kan lave det ned til omkring 1/10 mm nøjagtighed med lethed.
Nemlig, og det er utroligt at de vil bortforklare dette udfra hvilken dato de er produceret, uanset dato, så bør de være produceret ens, for de kan sagtens lade sig gøre, må nok erkende at Alloc i forvejen ikke var et gulv jeg ville lægge, men dette gør det da ikke bedre.

Jeg tror altså han har været uheldig - jeg har selv ca. 70m2 gulv i 2 gangarealer fra Alloc indkøbt med 2 års mellemrum og det spiller bare max - ingen slør overhovedet ligesom der er vist på billederne. Excellent kvalitet for pengene, nemt at ligge, stabilt system og ingen uregelmæssigheder i form eller tykkelse - ellers var det røget retur.

I det ene gangareal har det ligget i knap 6 år hvor der i de 4 år har gået en 50 kg tung og legeglad hund, gangarealet har også været primær adgangsvej for indbæring af diverse byggematerialer til totalrenovering af 140m2 overetage - der er ikke skyggen af et slidmærke efter dette eller hunden, ej heller ujævnheder efter jævnlig gulvvask som der nødvendigvis gøres i et sådant areal.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Der er ingen tvivl om at jeg har været uheldig, og jeg tror faktisk at Alloc laver nogle udmærket gulve, og jeg håber ikke at det er deres standart med det gulv jeg har fået..

Men det er måden de behandler kunderne på, hvadså næste gang der står en kunde med samme problem som mig, skal de så bare afvises og ha atvide at det er normalt at gulvet er sådan og det skal man leve med, og ydermere beskyldes for pengeafpressning når man hendvender sig for at få en løsning. De regner med at de bare kan forholde sig passive, så glemmer den utilfredse kunde alt. i mit tilfælde ved de jo udmærket godt at de har lavet et produkt som overhovedet ikke holder standarten,

Det er helt sikkert at jeg køber aldrig nogensinde et gulv fra dem igen, og jeg advarer andre mod at gøre det.. Ja det kan være at man får et gulv uden fejl og det hele er iorden. Men hvis ikke det er tilfælde så har man problemmer. for der er ikke noget hjælp at hente ved Alloc, selvom det er dem som har lavet et gulv fyldt med fejl.

Skrevet af Koludabyg på 23 jun 2011 22:01
Nemlig, returnere varerne når de er så ringe kvalitet.


Ja undskyld men så skal man nok ikke handle i lavpris byggevarehuse hvis kvaliteten skal være i top, så skal man til en tømmerhandler der ved noget om kundeservcie.

Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis