Isoleret skur - helt fra bunden

Hej!

Jeg går og planlægger et mindre byggeri af et skur i haven, men det bliver ligesom kun ved tankerne - det virker uoverskueligt.
Skuret skal være omkring 20 m2 og være delt op i en cykelafdeling og en opbevarings-/arbjedsafdeling. Skuret skal opføres i træ og med 25 graders hældning på taget - evt. afvalmede gavle.
Jeg vil gerne isolere (evt. kun opbevarings-/arbjedsafdelingen), men havde umiddelbart ikke tænkt mig støbt sokkel.

Som I kan se er grundidéen skabt, men jeg mangler lidt et udgangspunkt. Hvordan starter jeg/griber det an? Hvor finder jeg materiale til at opføre skuret korrekt? Osv.

Kan nogen her i forummet sende mig i den rigtige retning?

Venlig hilsen

Martin
Hej! Jeg går og planlægger et mindre byggeri af... Vis hele indlægget
53 svar
 Følg tråden
Der er 50 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Tak Jeg tænker at hæve det 5cm penge i forhold til resten. Det lader til at det temperaturmæssigt er ok som jeg kunne tænke mig det. Kunne man måske evt grave lidt ud og så lægge 100/150 mm sundolit plader og så gulvspånplader som gulv? Eller vil de rådne for hurtigt når der ikke er varme på mon? 

Hej Martin,

Har med interesse set på billederne af dit skur. Er selv midt i et lignende projekt og i fuld gang med at løse problemerne løbende  

Er nysgerrig på hvordan isoleringen er monteret over toprem, især i siderne. 

Har du lukket af med en plade eller er det yderbeklædningen der er ført op som afskærmning? Mellem spær er isoleringen da ført ud under udhæng eller også afsluttet ved yderbeklædning?

På forhånd tak. 

Hilsen Simon

go8ball skrev den 23-07-2018 11:24:59

Hej Martin,

Har med interesse set på billederne af dit skur. Er selv midt i et lignende projekt og i fuld gang med at løse problemerne løbende  

Er nysgerrig på hvordan isoleringen er monteret over toprem, især i siderne. 

Har du lukket af med en plade eller er det yderbeklædningen der er ført op som afskærmning? Mellem spær er isoleringen da ført ud under udhæng eller også afsluttet ved yderbeklædning?

På forhånd tak. 

Hilsen Simon

 Hej Simon!

Tak for din interesse. 

Jeg har ført vindpappet helt op og sat en vandfast plade uden på. Den er jo gemt bag udhængsbrædderne og ses ikke.

Mellem spær har jeg bare ført isoleringen ned til yderbeklædningen.

Håber det svare på dine spørgsmål. Ellers skriver du bare igen

/Martin

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også