Zensehome teknisk set?

Hejsa allesammen!

Jeg har luret lidt på Zensehome, og syntes det lyder rigtig smart, men der er dog en ting jeg ikke helt kan dreje:

Ved udskiftning af lampeudtag, lad os sige i garagen, og jeg vil styre denne fra bryggerset, så her sætter jeg et betjeningstryk ind, for at kunne tænde og slukke lyset derude, indefra.

Men; Den eksisterende afbryder lukker for fasen i garagen, så hvordan hulen kan lampeudtaget så tænde inde fra? Er det så et spørgsmål om enten at skifte afbryderen til denne i garagen også, eller er der i zensehome lampeudtaget et udtag til almindelig tændledining og konstant fase, som den kan tænde gennem?

For umiddelbart lyder det lidt overkill at skifte 2 betjeningstryk og 1 lampeudtag for at de 2 kan kommunikere?

Hvad siger i? nogen med first hand erfaring?

Et tænkt eksempel, men det er sådan virkeligheden ser ud :-)

Takker! og god pinse når i når dertil!
Hejsa allesammen! Jeg har luret lidt på... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har bikset en simpel video sammen i to dele om mine praktiske erfaringer med Zenshome - og kan findes ved søgning på Zensehome på YouTube. Hvis I ikke kan finde den, så søg under bruger"MrFirelakeDK"
Ved det er en gammel tråd, men vil lige sige jeg har lige monteret Zensehome i hele hytten og havde ingen problemer, men det er klart hvis der mangler en nul eller der kun er en mellemleder til lampestedet skal der jo laves en forbindelse, og så virker det, hvis man er i tvivl er jeg sikker på en faguddannet kan lave det for dig, men hvis man vil "klistre" en afbryder op på vægen ja så er det jo kun IHC. I øvrigt er det nu muligt flere steder på nettet at købe Zenseenheder nu, jeg fik mine her http://www.rtf.dk/basket.php?action=dosearch&q=zensehome&searchTerms=tekst Jeg fandt i øvrigt ud af at mit køleskab brugte det dobbelte strøm af min fryser, så den er nu skiftet og jeg spare 600,- om året på den :-)
Det sjovt som der tit er folk med 1-5 forum post der kommer med reklamer for en webshop/virksomhed, og de ALTID bor i samme by. Det må bare være en lorte by jeg bor i, for jeg handler aldrig lokalt når jeg shopper online. :p
Jeg siger ikke du har oprettet dig bare for at reklamere, men det har du!
Ja helt rigtig set samme by og første indlæg, er faktisk lige oprettet. Må til skam erkende at jeg normalt er en af dem der normalt kun søger information på nettet og ikke er så god til at dele med andre når løsningen findes :-( Men da dette var en temmelig stor udskrivning og jeg ikke rigtig fandt nogle svar på nettet, måtte jeg oprette mig for at dele lidt ud af erfaringen denne gang. Men nu jeg er oprettet skal jeg nok skrive et indlæg om min brugeroplevelse af systemet, når jeg har lidt mere forbrugsdata at gå ud fra.
Fair nok.. Men du ville blive overrasket over hvor mange der opretter sig bare for at skrive en historie også linke til deres shop.
Skrevet af Firelake på 14 aug 2011 08:49
Jeg har bikset en simpel video sammen i to dele om mine praktiske erfaringer med Zenshome - og kan findes ved søgning på Zensehome på YouTube. Hvis I ikke kan finde den, så søg under bruger"MrFirelakeDK"

Ærligt, fint nok du laver en bruger anmeldelse af et produkt, og kommer med dine synspunkter, fred være med det. 
Det første dog rammer mig er en afb bliver kaldt en stikkontakt, der er tale om stofledninger, og hele installationen lugter af sminket lig.Lur mig om der ikke er trædåser bag alle de enkelt afbrydere, hvilket er årsagen til pladsmangel i dåserne. Dette har selvfølgelig ikke betydning for produktet, men her burde man bruge pengene på nye ledninger og dåser istedet for at rode med sådan en gammel installation.
Klart IHC kan mest hvis man går "all in", men zense mod ihc wireless, her kan zense mere, så kan man tilføje en controller til IHC, hvilket vil gøre man kan endnu mere, men dit argument mod zense går hele tiden på du skal fræse ledninger, men IHC kan jo heller ikke ret meget hvis du har så gammel installation, så skal du altså også bruge nye ledninger.
Både zense og IHC wireless kan sikkert opfylde de mest almindelig behov for styrring af lys, skal man over i det mere avanceret kan zense være lidt med, men IHC vinder til sidst, dog kræver det en udbygget installation, og ikke sådan en gammel en.
Igen, fint med en anmeldelse, jeg er ikke så god til sådan noget selv, jeg synes bare anmeldelsen er farvet på bagrund af utrolig gammel installation og ikke produktet.

Jeg har prøvet begge produkter, og IHC kræver utrolig meget arbejde med træk af kabler, plus man ender med en kæmpe tavle, Zense og IHC wireless er lidt nemmere at gå til hvor man kan udbygge stille og roligt.

Just my 50 cent. God dag.

mvh

\René

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis