Tænder ikke hver gang.

Min motorcykel starte hver gang, men ikke hver gang på 2 cylinder som den har. Så kan jeg tag det rør ud som den ikke tænde på og giver den en gang trykluft. Så tænder den igen. Næste gang jeg skal starte er det samme tur igen...Hvad kan det være??
Har selv tænkt på om det kan være tændspolene der kan blive sløve...
Min motorcykel starte hver gang, men ikke hver... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
ok.. prøv næste gang du har været ude at køre, at sætte cyklen på center_støttefod, og se om problemet stadig er der dagen efter. ?? alså ikke på sidestøttebenet.
Mvh Jan J
Okay. Det har jeg ikke gjort før.:-)
Har prøvet nogle dage nu, hvor jeg har lukket for benzinen, og sat cykelen som sagt. Men, men, køre kun på højer cylinder. Tager tændrøret ud puster det med trykluft, så køre den igen, mærkelig...... Men har fundet ud af hvis den kun køre på en cylinder, tager jeg hætten af mens den køre. Når jeg så sætter den på igen, næsten, lige før hætten bliver sat helt på køre den som den skal. Når så hætten bliver sat helt på går den kun på en. Det er sgu da mærkelig!....

Det lyder som et defekt kabel eller en defekt tøndrørshætte.
Allerførst, så prøv at kigge op i hætten, om der sidder noget, der ikke skal være der, og om den ser rigtig ud. Blæs den evt med trykluft.
Du kan bytte om på hætterne, og se om problemet flytter over på den anden cylinder, eller
Prøv at vikle en stum ståltråd om tændrørstoppen og stik den frie ende godt ind i kablet. Hold det evt sammen med et stykke tape. Start dyret og se om den nu gør som den skal.

Hvis det ikke hjælper kan du for nogle få kroner købe et stykke nyt tændrørskabel og prøve med det.

Chr.


Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Annonce
Hej igen..
Kunne godt lyde som defekt hætte.. Hvis du kører med radiostøjdæmpet hætte (dem hvor der er blik omkring), så prøv at fjerne det blik..
Hvis ikke, så byt dine hætter, se hvor fejl er.. derefter ledning o.s.v.. Men syntes det lyder som om du er tæt på ;-)

Mvh Jan J
Ja det gør det. Men kan ikke tag hætten af det er som om det er støbt sammen, så må prøve og købe noget nyt.........
prøv at bytte rundt på hætterne, så kan du jo se om fejlen flytter over i den anden cyl... så du er sikker..
Jo men som jeg har skrevet. Så er de støbt sammen. Men har bestilt to nye hos Guzzi...
Kan du ikke skrue dine hætter af ??? det har jeg ski aldrig hørt man ikke kan.. de "plejer" ski da bare kunne drejes af... humm.. og det blik plejer man da også kunne brække af.. pil nu det blik af, det er jo ligemeget hvordan det ser ud, du kan altid sætte noget andet på.. jeg fjerner altid det skidt hvergang jeg har en ny mc i hænderne, det kan lave alt mulig skidt især i regnvejr, og jeg er ret sikker på det også er på det nye du har bestilt.. ;-).. der skal bare nogle gummihætter på, de koster ingenting i forhold, og de virker../ Jan
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis