hjælp til senge-vægs projekt

Hejsa
fed lav det selv portal, underligt jeg først støder på den nu ...

Jeg er igang med at lave de første skitser over vores kommende top nice vip op til væg seng.

min spørgsmål er til den teoretiske del om størrelsen på mine gascylindere, der skal neutralisere vægten på sengen.

Som i kan se på tegningen, mangler jeg info på mine "Gas Piston Lift" (gascylindere).

Jeg har ingen forstand på størrelser og typer af gascylinder, så hvis man har kendskab til en cylinder der kan klar en 200x140 seng med ramme vil det også kunne gøre det :-)

Håber der er hjælp at hente

-// Allan H. Andersen
Hejsa fed lav det selv portal, underligt jeg først... Vis hele indlægget
25 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det må være stærke fjedre man bruger henne i USA!

Med venlig hilsen
ktm

Prøv at søge på Murphy bed, det kalder amerikanerne denne type.
Rigtig fint aksej!!!
Men det fandt vi andre ud af for et ½ døgn siden.
Vi kikkede nemlig bare lidt på den video som en eller anden "hpox" klaskede på for en 3-4 indlæg siden. ;o)
Det her vil da være vejen frem, dejlig gennemtested

http://www.wallbed.com/

Med denne teknik kommer gasTrykfjedren ikke ud i rummet :-)
(nice)

Har doglige skrevet til dem, da jeg ikke rigtig kan finde noget info på max belastning.
og hvad forskellen på Twin, Full, Queen er.

Hvad mener i, ville det ikke være en okey måde, eller er detdumt at bruge 2000kr. på det ???
Kan det gøres billigere

hpox skrev den 08-06-2011 06:49:12

Jeg har nu heller ikke meget forstand på gascylindere.
Men hvis sengens omdrejningspunkt er det nederste til højre så er det jo ikke ligeyldigt hvor du fastgør gascylindren til sengen. Eller til væggen for den sags skyld.
Det er vel rimeligt klart at hvis du fastgør gascylinderen til sengen f.eks. 10 cm fra omdrejningspunktet så er det moment der skal overvindes langt større end hvis du fastgjorde samme gascylinder i punktet over pilen (Med de 34 kg).

Jeg vil tro at gascylindre købes i forskellig længde og "styrke"

hpox skrev den 08-06-2011 06:49:12

Jeg har nu heller ikke meget forstand på gascylindere.
Men hvis sengens omdrejningspunkt er det nederste til højre så er det jo ikke ligeyldigt hvor du fastgør gascylindren til sengen. Eller til væggen for den sags skyld.
Det er vel rimeligt klart at hvis du fastgør gascylinderen til sengen f.eks. 10 cm fra omdrejningspunktet så er det moment der skal overvindes langt større end hvis du fastgjorde samme gascylinder i punktet over pilen (Med de 34 kg).

Jeg vil tro at gascylindre købes i forskellig længde og "styrke"

Takkkkkk herfra.
Annonce

Hej

Nu har jeg læst hvad der er skrevet omkring gaspumper til en seng i et skab.

Jeg har stadigvæk ikke fundet en løsning med gaspumpen. Ligenu står min seng og fylder i rummet, som ikke er særlig stort. (Med en gaspumpe på, som er med tryk - altså forkert pumpe)

Jeg er kommet i tvivl om der findes en gas pumpe der kan trække en box madras på 140x200, ved du om det findes? Og ... ved et ja, hvor jeg evt. kan købe det?

Sengen er sat på skabets yderste kant forneden ved hovedgærdet med en klaverskinne, så omdrejningspunktet er på sengens yderste kant.

Jeg vil skyde  sengen til at veje 50-60 kilo. 

http://www.vitaminic.dk/fold-sengen...kstra-rum/

Det store spørgsmå er, hvordan skal jeg placere gaspumpen(som trækker, hvis det findes)?

Jeg ser frem til at høre fra dig. På forhånd mange tak.

Takkkkkk herfra.

Umiddelbart tænker jeg at man burde kunne bruge en dørpumpe til tungere døre.

En pneumatisk aktuator kunne også være fin, så kunne man selv regulere hastigheden ifht. vægten.

Elektronikteknikeren
Fjernet af moderator
(Årsag: Ren reklame )
Denne bruger er blokeret pga. overtrædelse af ordensreglerne.

Den reklame fik du egentlig skjult meget godt. Men med tanke på de andre reklame links i foregående tråde, er det ikke svært at gennemskue.

Bare ærgeligt for dig at reklamelinks ikke giver noget på lds.dk...

Elektronikteknikeren

Mange tak for jeres svar, det var overraskende, at jeg fik svar så hurtigt. :-)

Mht. pneumatisk aktuator, det var et godt forsøg, jeg har googlet det og det ville være den perfekte løsning.

Er det nemt, at montere denne løsning i en seng i et skab, ved du noget om det?

Kender du andre løsninger, som er knap så dyre?

Lige en sidste spg. Hvordan kan du forstille at en dør pumpe kan monteres?

På forhånd rigtig mange tak.

Måske lysner det forude, så jeg kan få min seng væk.

Takkkkkk herfra.
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis